دانلود فایل pdf آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری ابراهیم قدردان

دانلود فایل pdf آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری ابراهیم قدردان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
8MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2064 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل pdf آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری ابراهیم قدردان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf کتاب آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری تالیف ابراهیم قدردان می باشد. این فایل شامل ۶۵ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری ابراهیم قدردان

توضیحات : امروزه با توجه به شیوه نوشتاری رایج بین مردم بوسیله خودکار، هنر خوشنویسی نادیده گرفته وحتی فراموش شده است ،و در برخی از موارد شاهد معضل بد خطی در جامعه هستیم . به همین دلیل اهمیت زیبا نویسی با خودکار مورد توجه قرار گرفته است. کتاب خوشنویسی نوین آموزش خط تحریری بر اساس اصول خوشنویس می باشد و برای آموزش به دانش آموزان و هنرجویان خوشنویسی تنظیم و گرداوری شده است و دارای “تاییدیه انتشارات کمک آموزشی” و “سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش” می باشد.

خط نستعلیق، (متشکل از لغات عربی نسخ و تعلیق) یکی از شیوه‌های نگارش خط در خوشنویسی فارسی است. این خط در ایران شکل گرفت و بیشتر هم در ایران و برخی کشورهای عربی رواج دارد و خوشنویسان ایرانی بیشتر با این خط به هنرنمایی می‌پردازند. خط نستعلیق معرف روح و فرهنگ ایرانی است و از آن در نوشتن متن‌های ادبی و غیرمذهبی فارسی، اردو، پشتو و به ندرت عربی استفاده می‌شود.

خط نستعلیق نشانه‌ای بارز از طبع و سلیقه زیبایی شناختی ایرانیان است و بی‌شک زیباترین و ظریف‌ترین خط در میان خطوط اسلامی است تا جایی که آن را به‌حق «عروس خطوط اسلامی» لقب داده‌اند.

در سده دهم هجری میر عماد مشهورترین خوشنویس ایرانی این شیوه از خوشنویسی را به تکامل رساند و در اوج ظرافت و زیبایی قطعاتی ماندگار نوشت. در روند تاریخی خط نستعلیق به دربار گورکانیان هند و کاتبان امپراتوری عثمانی نیز راه یافت که به ویژه در هندوستان آثار ارزنده‌ای از این خط پدید آمد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.