فایل pdf اصلاح نباتات تکمیلی

فایل pdf اصلاح نباتات تکمیلی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
15MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2175 بازدید
13,000 تومان 11,000 تومان٪15 تخفیف

 فایل pdf اصلاح نباتات تکمیلی

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf کتاب اصلاح نباتات تکمیلی تالیف دکتر اسدالله احمدی خواه می باشد. این فایل شامل ۴۶۷ صفحه  می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

اصلاح نباتات تکمیلی

پدیدآورندگان : نویسنده: اسدالله احمدی‌خواه
موضوع : گیاهان – پرورش , فرآورده‌های زراعی – اصلاح
ناشر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تعداد صفحات : ۴۸۲

“در جلد اول از مجموعه‌ی حاضر، روش‌های کلاسیک اصلاح نباتات ذکر گردیده که شامل روش‌های استفاده از ظرفیت‌های ژنتیکی ارقام مختلف گیاهی،

اصلاح و معرفی ارقام گیاهی و پایداری آن‌ها در مقابل خوابیدگی، آفات و امراض، شرایط ناسازگاری محیط، و قوانین و روش‌هایی برای تغییر ماهیت ژنتیکی گیاهان است.

کتاب برخی از این مباحث را شامل می‌شود: روش‌های تکثیر و کنترل گرده‌افشانی، روش‌های بیومتری در اصلاح نباتات، روش شجره‌ای، روش بانک،

روش تلاقی برگشتی، قابلیت روش‌های مختلف اصلاح نباتات در گیاهان خودگشن، اصلاح نباتات از طریق موتاسیون، و اصلاح پلی‌پلوئیدی.”

اصلاح نباتات یا به‌نژادی گیاهان به‌ معنای بهبود صفات‌ گیاهی با به‌ کاربردن تحلیل‌های ژنتیکی است که بتوانند اهداف انسان را بهتر تأمین‌ کنند.

دانشمند اصلاح نباتات (اصلاح‌گر) برای تغییر یک صفت در ژنوتیپ مورد نظر خود، از دیگر ژنوتیپ‌هایی که فرم مناسب صفت را دارند استفاده می‌کند.

اصلاح نباتات بر دو اصل تنوع و گزینش فرم مطلوب استوار است. تنوع طبیعی که در طبیعت موجود است در اثر تجمع جهش‌های طبیعی به وجود آمده‌ است.

اما اگر تنوع لازم در گونه مورد نظر در طبیعت وجود نداشته باشد، می‌توان آن را به کمک جهش القایی تولید کرده یا از گونه دیگری که آن را دارد وارد کرد.

فرق اصلاح نباتات و زیست‌فناوری گیاهی در این است که اصلاح نباتات همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، استفاده از روش‌های کلاسیک و نوین برای اصلاح گیاهان می‌باشد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.