دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی قصد و رضا دکتر صفایی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
655 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی قصد و رضا دکتر صفایی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  جزوه حقوق مدنی ۹ قصد و رضا دکتر صفایی می باشد. این فایل شامل ۵۸ صفحه می باشد. و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه حقوق مدنی ۹ قصد و رضا دکتر صفایی

قصد و رضا در قانون مدنی

مراد از قصد اراده است یعنی طرفین معامله میبایست اراده داشته باشند یعنی در آن سطح از هوشیاری و عقلانیت باشند که بفهمند چه عملی انجام می دهند و آثار و تبعات آن چیست بعبارت دیگر متوجه اعمال و رفتار خود باشند و بدانند که زیر چه نوشته ای را امضاء می کنند.

برای اینکه ما از اراده شخصی آگاه شویم بایستی با لفط یا فعل این اراده اعلام شود و تا زمانی که تصورات اشخاص به هیچ عنوان به عالم خارج وارد نشده باشد نمی توان آن را مبنای کار قرار داد و به همین علت ماده ۱۹۱ قانون مدنی مقرر داشته است که :« عقد محقق می شود به قصد انشاء به شرط مقرون بودن به چیزی که دلالت بر قصد کند.»

البته لازم نیست که این اراده حتماً از طریق لفظ باشد بلکه می تواند با اشاره صورت گیرد ولیکن در این موارد اشارات می بایست کاملاً واضح و معلوم باشد که قصد انجام معامله را دارد یا خیر و در همین خصوص ماده ۱۹۲ بیان میدارد :«در مواردی که برای طرفین یا یکی از آنها تلفظ ممکن نباشد اشاره ای که مبین قصد و رضا باشد کافی است.» ماده ۱۹۵ در مقام ذکر تمثیل آورده است که :« اگر کسی در حال مستی یا بیهوشی یا در خواب معامله نماید آن معامله به لحاظ فقدان قصد باطل است.»

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.