دانلود جامع ترین فایل pdf راهنمای خودآموز فرآیند پرستاری اختلالات بهداشت روان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
787KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
666 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf راهنمای خودآموز فرآیند پرستاری اختلالات بهداشت روان

دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf راهنمای خودآموز فرآیند پرستاری اختلالات بهداشت روان می باشد این فایل شامل ۴۰ می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد درصورت تمایل می توانید این فایل مفید و ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

اضطراب (Anxiety)

اضطراب

مشکل چیست؟

زمانی که بین تعداد مواضع گیرنده (receptor sites) باز و تعداد ناقل های عصبی (neurotransmitters) در دسترس عدم تعادل رخ دهد، بیماران علائم اضطراب را نشان می دهند. ناقل های عصبی (نوروترانسمیترها) از یک سمت سیناپس عصبی آزاد شده و روی قسمت خاصی از گیرنده در حول سیناپس فرود می آیند. مکانیسم دومی وجود دارد (مکانیسم برداشت مجدد) که باقیمانده نوروترانسمیترهای رها شده در فضای بین محل آزاد شدن و موضع گیرنده را جمع آوری می کند. زمانی که نوروترانسمیتر کافی برای پر کردن مواضع گیرنده نوروترانسمیتر در دسترس نباشد، بیمار دچار علائم می شود. این بیماران احساس غیرقابل کنترل مضطرب بودن را تجربه می کنند، که این روزها خیلی تجربه می شود. بروز علائم معمولا از اواخر نوجوانی تا اوایل دهه سوم زندگی است. اضطراب بیشتر در زنان و در بیماران دارای سابقه خانوادگی اضطراب شایع است.

پیش آگهی

بدون درمان مناسب، اضطراب ادامه خواهد یافت و علائم ممکن است حتی بدتر شوند. کیفیت زندگی بیمار تحت تاثیر نتایج منفی اضطراب قرار می گیرد. عملکرد اجتماعی مختل می شود و در مواردی بیمار از نظر اجتماعی منزوی می شود. علائم جسمی ادامه می یابد و گاهی ویزیت پزشک یا حتی بخش اورژانس را ضروری می کند. با درمان مناسب، علائم کنترل می شوند، تعادل نوروترانسمیترها برقرار شده، تخفیف و رکورد علائم مشاهده می شود. معمولا علائم در نقطه ای مجددا عود می کنند، حتی اگر به طور مناسب درمان شده باشند. ممکن است ماهها یا سال ها پس از دوره درمانی موفقیت آمیز دوباره علائم عود کنند. درمانی که در گذشته موثر بوده است معمولا مجددا در آینده موثر خواهد بود. برای دوره های درمانی بعدی معمولا درمان بلند مدت تری توصیه می شود، زمانی که از SSRIs (مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین) استفاده می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.