دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله درباره معیار های انتخاب مکان دفن پسماند

دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله درباره معیار های انتخاب مکان دفن پسماند
نوع فایل
pdf
حجم فایل
609KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
592 بازدید
5,500 تومان 4,000 تومان٪27 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله درباره معیار های انتخاب مکان دفن پسماند

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  مقاله درباره معیار های انتخاب مکان دفن پسماند می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

مقاله درباره معیار های انتخاب مکان دفن پسماند

امروزه با گسترش روز افزون جوامع بشری و پیشرفت تکنولوژی، تنوع و میزان پسماند افزایش چشمگیری یافته است. یکی از اصلی ترین روش های دفع پسماند، دفن بهداشتی است. بطور کلی یک محل دفن پسماند باید معیارهای مختلف موقعیتی و ژئوتکتونیکی را برآورده سازد، همچنین مقبولیت عام نیز داشته باشد.

فرایند جانمایی بهینه محل دفن در واقع ایجاد تعادل بین دو پارامتر متعارض می باشد. از یک سو باید فواصل حملونقل که اقتصاد محل دفن را تحت تاثیر قرار می دهد، از سایت محل دفن به حداقل برسد و از سوی دیگر فاصله محل دفن از مناطق مسکونی، ساختمان های دارای سکنه و مکان هایی که بر روی سایت دفن تاثیرات نامطلوب می گذارند یا ممکن است اثرات منفی سایت دفن متوجه آنها باشد، به حداکثر برسد.

در این مقاله معیار های موثر در انتخاب محل دفن بر اساس ضوابط آئین نامه ها و دستورالعمل های معتبر جهانی معرفی میگردد. در ادامه این معیارها مورد بررسی و مقایسه کمی قرار گرفته و به فواصل تفکیک شده این معیار ها به منظور به حداقل رساندن تضاد های زیست محیطی بالقوه و جلب رضایت مردم پرداخته شده است.

مکانیابی یک محل دفن فرآیندی پیچیده است زیرا باید تمامی پارامتر های اجتماعی، زیست محیطی و فنی را دارا باشد. هدف از پروسه مکان یابی این است که مناطقی با حداقل خطر برای سلامت عموم و محیط زیست شناسایی گردند و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون بصرفه باشند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.