جزوه حقوق مدنی(۲) اموال و مالکیت براساس آموزه های دکتر کاتوزیان ،شهبازی و برادران

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1046 بازدید
7,000 تومان 7,500 تومان٪-7 تخفیف

جزوه حقوق مدنی(۲) اموال و مالکیت براساس آموزه های دکتر کاتوزیان ،شهبازی و برادران

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی(۲) اموال و مالکیت براساس آموزه های دکتر کاتوزیان ،شهبازی و برادران می باشد. این فایل شامل ۷۵ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه حقوق مدنی(۲) اموال و مالکیت براساس آموزه های دکتر کاتوزیان ،شهبازی و برادران

مقدمه
این جزوه صرفاً برای آزمون وکالت ]که آزمونی قانون محور است[ مهیاا گردیاده اسات بنابراین برای آمادگی جهت آزمون های حقوقی دیگر، باید به منبع خاص آن آزمون نیز توجه کرد در این جزوه سعی شده است بدون حذف نکته های مهم، مطالبی ساده و روان در اختیار شما دوستان قراربگیرد.

در مواردی که مبحث، به قانونی غیر از قانون مدنی مرتبط باشد، مواد قانون مرتبط، به صورت پاورقی آمده است. در نوشتن جملاو و متن مواد در این جزوه دقت بسیاری شده و حتی چندین بار ویرایش شده اسات، اما مطابق قاعده عام! خالی از اشکال نمی باشد.

کلمات و عباراتی که بین ]کروشه[ در متن مواد نوشته شده است، برای فهم راحت تر مواد است و جزء ماده نمی باشد. بهترین مکمل این جزوه، تست قانون مدنی از دکتر محمد حسین شهبازی است بدیهی است با مطالعه این جزوه، مطلقاً از مطالعه گنجینه دکترکاتوزیان )قانون مدنی در نام کنونی ۱ و سایر کتب وی و کتب اساتید دیگر بی نیاز نمی شویم.
حق

اولین کلمه ای که در حقوق با آن آشنا می شویم، حق نام دارد؛
حق یعنی سلطه، قدرت، اقتدار؛
حق امتیاز و توانایی است که قانون به افراد می دهد تا بتوانند زندگی کنند؛
عدم وجودی حق = عدم توانایی زندگی؛
حق بر دو قسم است: حق مالی و حق غیرمالی؛
آمده است: مواد ۱۱ الی ۵۹۹ ق.م؛ » اموال « حق مالی: مانند حق مالکیت، این قسم در قانون مدنی به عنوان حق غیر مالی: مانند حق زوجیت، اُبُوَت )پدری(، بُنُوَت )فرزندی( و …، این قسم، در قانون مدنی به عنوانآمده است: مواد ۵۹۹ الی ۱۵۹۹ ق.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.