دانلود جزوه درس مدارهای پالس و دیجیتال دکتر معتمدی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
23MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1390 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود جزوه درس مدارهای پالس و دیجیتال دکتر معتمدی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس مدارهای پالس و دیجیتال دکتر معتمدی می باشد. این فایل شامل ۶۱ صفحه جزوه دست نویس بسیار خوش خط و با کیفیت می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس مدارهای پالس و دیجیتال دکتر معتمدی

تکنیک پالس، یا مدارهای پالس عنوان یکی از کتاب‌ها و واحدهای درسی در دورهٔ کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک در دانشگاه‌ های ایران بود. علت نامیده شدن این عنوان درسی به تکنیک پالس، بررسی خروجی مدارات با دریافت سیگنال پالس است. تحولات صنعت الکترونیک باعث شده تا امروزه مطالب درسی تکنیک پالس به دروس الکترونیک و دیجیتال انتقال یابد. در دانشگاه‌ های ایران این عنوان درسی تا سال ۱۳۹۲ تدریس می‌شد و از دروس مهم الکترونیک به شمار می‌رفت.

موج پالسی ایده‌آل، موجی است که تنها دو مقدار صفر و یک عدد مثبت را می‌پذیرد. در موج ایده‌آل تغییر از صفر به عدد مثبت و برعکس، به طور ناگهانی انجام می‌شود.

سرفصل‌های اصلی این درس، مدارات دیودی، کلیدهای ترانزیستوری، آپ امپ و مدارات سوئیچینگ و مولتی ویبراتورها بود.

در چارت‌های درسی جدید دانشگاه ‌های ایران درس تکنیک پالس حذف شده و بخش عمدهٔ آن که به مباحث دیجیتال می‌پرداخت تحت عنوان مدار پالس و دیجیتال در چارت درسی گنجانده شده است. کتاب طراحی و تحلیل مدارهای تکنیک پالس نوشتهٔ دیوید بل که اولین بار توسط انتشارات پرنتیس هال منتشر شد از مهم‌ترین منابع در این زمینه است. از دیگر منابع مهم می‌توان به کتاب مبانی تکنیک پالس، تألیف دکتر سید احمد معتمدی اشاره کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.