دانلود جزوه پزشکی فصل اول کتاب ایمونولوژی مقدمه ای بر ایمنی شناسی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
903KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
600 بازدید
5,500 تومان 4,000 تومان٪27 تخفیف

دانلود جزوه پزشکی فصل اول کتاب ایمونولوژی مقدمه ای بر ایمنی شناسی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه پزشکی فصل اول کتاب ایمونولوژی مقدمه ای بر ایمنی شناسی می باشد. این فایل شامل ۷ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مقدمه ای بر ایمنی شناسی

مقدمه ای بر ایمنی شناسی
اصطلاح ایمنی از واژه لاتین ایمونوتوس مشتق شده که به معنای معافیت از پیگرد قانونی است. در یک تعریف جامع، ایمنی عبارت از پاسخ به عوامل میکروبی و ماکرومولکولها( پروتئینها، پلی ساکاریدها و غیره) صرفنظر از عواقب فیزیولوژیک و یا پاتولوژیک آن بوده و ایمنی شناسی مطالعه این واکنشها در سطح سلولی و مولکولی میباشد .

هر چند که قدمت علم ایمنی شناسی به بلندای حیات آدمی است لیکن بر پایه مستندات، سابقه ایمنی شناسی به عنوان یک علم تجربی به سال ١٧٩۶ باز می گردد ، یعنی زمانی که دکتر ادوارد جنر با تلقیح مایع تاول حاصل از بیماری آبله گاوی ( واکسینیا) به یک کودک، عملا مقاومت علیه بیماری آبله انسانی smallpox را در او ایجاد نمود.

بیماری آبله در آن زمان یک بیماری تقریبا کشنده بود و تجربه موفق جنر جان بسیاری از افراد را نجات داد. حدود دو قرن طول کشید تا سازمان بهداشت جهانی در سال ١٩٧٩ اعلام کرد که این بیماری ریشه کن شده است.

زمانی که جنرروش واکسیناسیون خود را معرفی نمود هیچگونه اطلاعی از عامل این بیماری وجود نداشت. تا اینکه در اواخر قرن ١٩ روبرت کخ Koch Robert اثبات نمود که میکروارگانیسمها عامل بیماری های مختلفی هستند.
امروزه این میکروارگانیسمهای بیماری زا را ( پاتوژن ) به چهار گروه ویروسها، باکتری ها، قارچهای بیماری زا و مجموعه بزرگ و پیچیده ای از اکاریوتها تقسیم می کنند . کشف کخ و سایر بزرگان در وادی میکروب شناسی ،استراتژی واکسیناسیون جنر را توسعه داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.