دانلود فایل جامع خلاصه کتاب دانش بدون مرز (سیاهچاله) نوشته ژان-پی یرپتی

دانلود فایل جامع خلاصه کتاب دانش بدون مرز (سیاهچاله) نوشته ژان-پی یرپتی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
16MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
699 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود فایل جامع خلاصه کتاب دانش بدون مرز (سیاهچاله) نوشته ژان-پی یرپتی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب دانش بدون مرز (سیاهچاله) نوشته ژان-پی یرپتی ترجمه دکتر شیرزاد کلهری می باشد. این فایل شامل ۶۸ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

پیشگفتار مترجم:

این کتاب توضیح بسیار زیبا و بصورت تصویری انحناهائی کیهانی است و برای خوانندگانی نوشته شده که برایشان تصویر سازی ذهنی این جهانها مشکل است. در حقیقت بیان تصویری جهانی است که
بصورت ریاضی توسط بزرگانی چون اقلیدس، لباچفسکی و ریمان بیان شده اند.

همه ی ما با جهانی که یک عمر عرصه ی ریاضیات را قبضه کرده بود. یعنی جهان هندسه ی اقلیدسی آشنا هستیم. در مدرسه آموزگاران دلسوز بما یاد داده اند که این هندسه روی چه پایه ی اساسی بنیان شده از یک نقطه واقع در خارج یک خط، تنها میتوان یک خط « است. همواره برایمان گوشزد کرده اند که این اصل پایه ی ریاضیات کهن را سالهای سال محکم نگهداشت و »! بموازات آن رسم کرد، نه بیش باعث شد که ما به ریاضیات نوین دست بیابیم. لوباچفسکی ریاضیاتی با انحنای منفی را بنیاد نهاد که در آن مثلا مجموع زوایای یک مثلث کمتر از ۱۸۰ درجه است. شکل زیر )بر گرفته از گوگل( را نگاه کنید:

این اشکال بظاهر ساده، ریاضیاتی بسیار پیچیده را پیش کشیده، حل کردند. بدون این ریاضیات شاید نسبیت اینشتاین هرگز بنا نمیشد و اگر هم بنا میشد نه قابل درک بود و نه میشد از آن استفاده کرد.
استفاده از این ریاضیات ما را تا درک سیاهچالهها پیش میبرد. در این کتاب همراه با ژان پی یر پتی Jean-Pierre Petit این جهان را مشاهده خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.