دانلود فایل جزوه درس آبیاری عمومی دکتر دلقندی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
10MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
679 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

دانلود فایل جزوه درس آبیاری عمومی دکتر دلقندی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس آبیاری عمومی دکتر دلقندی می باشد. این فایل شامل ۱۱۵ صفحه می باشد که در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس آبیاری عمومی دکتر دلقندی

اهداف آبیاری

۱-آبیاری به منظور تولید محصول

مهمترین وظیفه آبیاری کمک به تولید بیشار مواد غذایی است. حدود ۴۰ در صد از کل تولیدات زراعی دنیا از اراضی آبی حاصل می شود. عواملی که موجب کاهش محصول شده و باعث می شوند تا ما نتوانیم به طور کامل از پتانسیل گیاهان استفاده کنیم بسیار زیاد می باشد اما عمده ترین آنها آب است.

مثلا بر اساس مطالعات انجام شده در آمریکا پتاسیل تولید گندم در آن کشور حدود ۱۴ تن در هکتار است ولی عملا متوسط مقدار محصول تولیدی بیش از ۳٫۵ تن در هکتار نمیباشد و عواملی مانند کم آبی ، سیلاب ، آفات و بیماری ها ، علف های هرز ، خشکی ، سرما ، تگرگ و غیره باعث کاهش محصول می شوند. اما بیشترین سهم در کاهش تولیدان کشاورزی مربوط به آب می باشد.

به طوری که ۴۰ درصد کاهش توان تولید در گیاهان زراعی مربوط به آب است. حتی اعمال روشهای مناسب کشاورزی مانند تهیه زمین و کاشت و یا استفاده از کود و سم و بذور اصلاح شده نیز در گرو آبیاری و استفاده بیشتر از آب است. زیرا اگر همین روشها و یا نهاده ها را در دیمکاری ها به کار ببریم ، افزایش محصول همانند زراعت های آبی نخواهد بود.

۲ آبیاری به منظور اصلاح زمین

تبخیر آب از سطح خاک باعث تجمع نمک در لایه بالایی خاک شده و ممکن است مقدار نمک در این لایه به حدی افزایش یابد که امکان رشد برای گیاه وجود نداشته باشد.  در چنین وضعیتی باید نمک ها را از منطقه توسعه ریشه ها خارج ساخت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.