دانلود فایل پاورپوینت معرفی استان سیستان و بلوچستان

دانلود فایل پاورپوینت معرفی استان سیستان و بلوچستان
نوع فایل
PPT
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
728 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت معرفی استان سیستان و بلوچستان

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت معرفی استان سیستان و بلوچستان می باشد. این فایل شامل ۲۴ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد که در قالب فرمت ppt تهیه شده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت معرفی استان سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان با وسعت حدود ۱۸۱۷۸۵ کیلو متر مربع معادل ۱۱/۵درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.  جمعیت استان ۲۵۳۴۳۲۷ نفر می باشد.از شمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب به دریای عمان، از شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از غرب به استان های کرمان و هرمز گان محدود شده است. این استان پهناور در سمت شرق با کشور پاکستان ۹۰۰۰ کیلومتر و با کشور افغانستان ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک و در جنوب با دریای عمان به طول تقریبی ۲۷۰ کیلومتر مرز آبی دارد.  استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت از بزرگ ترین استان های کشور به حساب می آید.

پیشینه تاریخی استان سیستان و بلوچستان:

سیستان امروزی که قسمت شمالی استان را در برمی گیرد، در کتاب اوستا، یازدهمین سرزمینی است که «اهورامزدا» آفریده. همچنین زادگاه رستم دستان قهرمان حماسی شاهنامه فردوسی می‌باشد.

«نیمروز» نام دیگر سیستان است. همچنین بنای بیشتر شهرهای سیستان را به پهلوانان اسطوره‌ای ایران چون زال، سام و رستم نسبت داده‌اند. زمانی سیستان جزو متعلقات دولت ساسانی به شمار می‌آمد که به دست اردشیر بابکان فتح شد و در سال ۲۳ هجری قمری، مسلمانان عرب این سرزمین را فتح کردند.اولین فرمانروای معروف ایرانی این سرزمین بعد از اسلام، «یعقوب لیث» صفاری بود.

بلوچستان امروزی که ناحیه جنوبی استان را تشکیل می‌دهد، در قدیمی‌ترین اسناد تاریخی به اسم «مکا» مشهور بوده و در نوشته‌های هرودت تاریخ نگار یونانی از آن به عنوان «گدروزیا» یاد شده‌ است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.