دانلود فایل pdf جزوه آموزش گام به گام بورس

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
642 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه آموزش گام به گام بورس

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزش گام به گام بورس می باشد. این فایل شامل ۶۰ صفحه و درقالب فرمت pdf تهیه شده است امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آموزش گام به گام بورس

تاریخچه
حدود ۵۰۰ سال پیش در یکی ازشهرهای بلژیک درمقابل منزل فردی به نام (واندر بورس) صرافان گرد هم آمده اوراق بهادار دادوستد میکردند. از آن پس هرمکانی را که در آن، اوراق بهادار مورد معامله قرارمی گرفت بورس نامیدند.

اولین بورس دنیا درشهرآنورس بلژیک ایجاد شد. درحال حاضر دراغلب کشورهای دنیا تشکیلات بورس وجود دارد و فدراسیون بورس های جهان به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده بین المللی نسبت به همکاری و تشریک مساعی بین بورسها ، حفاظت از منابع و حقوق صاحبان سهام و توسعه بازار سرمایه فعالیت می نماید.
برخی از بورسهای مهم دنیا عبارتند از بورس نیویورک، بورس لندن، بورس استکهلم، بورس مونترال وبورس توکیو. در اسلایدهای بعدی می توانید نمایی از این بورس ها را ببینید .

سابقه ایجاد بورس در ایران
فکر اصلی ایجاد بورس در ایران به سال ۱۳۱۵ برمیگردد.دراین سال یک کارشناس هلندی و یک کارشناس بلژیکی به منظور بررسی و اقدام در مورد تهیه و تنظیم مقررات ناظر برفعالیت بورس اوراق بهادار به ایران آمدند،اما مطالعات آنها با آغاز جنگ جهانی دوم متوقف گردید.

پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ، مجدداًدر سال ۱۳۳۳ ماموریت تشکیل بورس اوراق بهادار به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن،بانک مرکزی و وزارت بازرگانی وقت محول گردید.این گروه پس از ۱۲ سال
تحقیق و بررسی در سال ۱۳۴۵ قانون و مقررات تشکیل بورس اوراق بهادار تهران را تهیه ، ولایحه مربوط را به مجلس شورای ملی ارسال داشتند.این لایحه در اردیبهشت ۱۳۴۵ تصویب شد و بورس تهران عملاً در سال ۱۳۴۶ با ورود سهام بانک صنعت و معدن و شرکت نفت پارس فعالیت خود را آغاز نمود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.