دانلود فایل pdf فصل دوم کتاب بازاریابی استاد مروج (برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی)

دانلود فایل pdf فصل دوم کتاب بازاریابی استاد مروج (برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
327 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

دانلود فایل pdf فصل دوم کتاب بازاریابی استاد مروج (برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی :فایل که هم اکنون معرف حضور شما می باشد برترین و جامع ترین فایل pdf فصل دوم کتاب بازاریابی استاد مروج (برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی) می باشد. این فایل شامل ۳۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فصل دوم کتاب بازاریابی استاد مروج (برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی)

برنامه ریزی استراتژیک با گرایشِ مدیریت بازار، فرآیندی مدیریتی است که ایجاد و حفظ تعادلِ منطقی بین اهداف، منابع و موقعیت های متغیر و متزلزل بازار را عهده دار است؛ و هدف آن ایجاد، یا تغییرِ کار و محصولِ شرکتها برای دستیابی به رشد و سود رضایتبخش است. وظیفه سنگین انتخابِ یک خط مشى جامع و کامل، براى بقا و رشد شرکت، برنامه ریزى استراتژیک نام دارد. هدف از برنامهریزی استراتژیک (راهبردی) کشف راههایی است که شرکت بتواند به بهترین نحو از توانمندیهای خود برای بهره مندی از فرصتهای جذاب محیط استفاده کند. برنامه ریزی استراتژیک تا دهه ۱۹۷۰ برای شرکتها معنا نداشت؛ و شرکتها فقط برنامه ریزی عملیاتی میکردند.

افزایش قیمت نفت در این دهه از یکسو؛ و تشدید شاخصهای تورم، بیکاری و رقابت از دیگرسو، بیشتر شدند؛ و شرکتها متوجه شدند با روشهای قبلی قادر به فعالیت نیستند. از این رو، فرآیند
برنامه ریزی استراتژیک برای رفعِ مشکلات پیشنهاد شد.

برنامه های شرکتها مشتمل بر سه برنامه سالانه، بلندمدت و استراتژیک است؛ که تأکید و تمرکز شرکتها در برنامههای سالانه و بلندمدت بر امورِ جاری و شیوه انجام کارها؛ و در برنامۀ استراتژیک، بر سازگاری شرکت با محیط دائمالتغییر و بهرهگیری از فرصتهای موجود در این زمینه است.
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک دارای سه رکن اساسی است:
۱) تصمیمگیری در مورد سرمایهگذاری گذشته و آتی؛ )
۲) تخمینِ سود بالقوه آتی شرکت؛ )
۳) تهیه استراتژی. )
شرکتهای بزرگ امروزی دارای چهار سطح سازمانی هستند:
۱) سطحِ مدیریت کلانِ شرکتها: مسئولیت برنامهریزی استراتژیک را عهدهدار است. در این سطح درباره میزانِ تخصیص منابع به سطحهای ) پایینتر، و ورود به فعالیتهای جدید تصمیمگیری میشود.
۲) مدیریت قسمتها: تخصیصِمنابع موجود بینِ واحدهای خودگردان، و تهیه برنامه قسمت را انجام میدهد. )
۳) مدیریت واحدهای خودگردان: برنامهریزی استراتژیک واحدهای خودگردان را تهیه میکند. )
۴) مدیریت محصول: برنامه بازاریابی تهیه میکند.

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.