دانلود نشریه ترویجی پرورش قارچ دکمه ای

دانلود نشریه ترویجی پرورش قارچ دکمه ای
نوع فایل
pdf
حجم فایل
14M
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
698 بازدید
6,000 تومان 5,000 تومان٪17 تخفیف

دانلود نشریه ترویجی پرورش قارچ دکمه ای

توضیحات فایل:

کاربران گرامی نشریه ترویجی روش پرورش قارچ دکمه ای در زمستان سال ۱۳۸۸ توسط جهاد کشاورزی منتشر شده است که شامل ۲۸  صفحه می باشد. ما بر آن شدیم که برای سهولت مطالعه ودسترسی شما عزیزان به این نشریه ارزشمند ومفید را درغالب فایل pdf عرضه نماییم .امیدواریم که مفید وسودمند بوده ومورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را فز فروشگاه سایت یوفایل خریداری نموده و دانلود نمایید.

پرورش قارچ

بطور کلی طرز پرورش قارچ مخصوص به خود آن است و می توان آن را در محیط تاریک پرورش داد و بجز نور مستقیم آفتاب، هر مقدار نور را تحمل می کند. در هر صورت در محل پرورش قارچ علاوه بر آنکه، بایستی تهویه هوا به خوبی انجام گیرد، درجه هوای محیط پرورش نیز باید بین ۱۵ – ۱۰ درجه نگهداری شود. علاوه بر این محل پرورش بایستی کاملا تمیز، قابل شست وشو و فاقد درز یا محلی برای پرورش باکتریها، حشرات و قارچهای مضر باشد.

 اطاق پرورش قارچ:

عرض اطاق پرورش بایستی به حدی باشد که بتوان از راهروه هایی که برای آن تعبیه می گردد، براحتی عبور نمود ( حدود ۷۰ سانتی متر) عرض طبقاتپرورش قارچ را نیز حداکثر ۱۸۰ سانتی متر در نظر می گیرند تا بتوان از دو طرف به وسط بستر قارچ دسترسی پیدا نمود و چنانچه طبقات پرورش قارچ در کنار دیوار باشد عرض آنرا حداکثر ۹۰ سانتی متر قرار می دهند.

همچنین می توان قارچ را در جعبه های چوبی در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتی متر و عمق ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر پرورش داد. به منظور صرفه جویی در هزینه اولیه می توان، هر طبقه را با تخته های سه سانتی متری به عرض ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر پو شانده و کود را مستقیما کف هر طبقه ریخته و قارچ را در آن کاشت و به این طرتیب احتیاجی به جعبه های چوبی نخواهد بود. طبقه بندی ها معمولا در طول اطاق پرورش انجام می گردد. روی سطح زمین نبایستی طبقه ای مستقر نمود، حداقل فاصله بین طبقه اول تا کف زمین ۱۵ سانتی متر و فاصله هر طبقه از هم ۶۰ سانتی متر می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.