جزوه آریتمی های شایع قلبی word

جزوه آریتمی های شایع قلبی word
نوع فایل
WORD
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
730 بازدید
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

جزوه آریتمی های شایع قلبی word

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع word جزوه آریتمی های شایع قلبی می باشد. این فایل شامل ۴۵ صفحه جزوه تایپ شده  بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت word تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آریتمی های شایع قلبی word

قسمتی از متن فایل:

آریتمی های شایع قلبی

ریتم سینوسی :

تعداد ضربان و ریتم قلب توسط گره سینوسی دهلیزی ( SA node ) کنترل میشود که جایگاه آن در دیواره دهلیز راست ‚ در طرف راست سوراخ ورید اجوف فوقانی میباشد . موج سینوسی از این ناحیه شروع و از طریق عضله دهلیز گسترش مییابد ‚ این فعال شدن دهلیز در الکتروکاردیوگرافی بصورت موج P   مشاهده میشود. موج سینوسی سرانجام به گره AV  میرسد ; گره AV در دهلیز قرار دارد ; موج مذکور پس از تاخیر در  AV node  ( که در نوار قلب بصورت فاصله PR  دیده میشود ) از طریق دسته هیس ‚ شاخه ها و شبکه پورکینژ به سوی پایین سیر میکند. دسته هیس ابتدا وارد سپتوم بین بطنی میشود و سپس به دو شاخه راست و چپ تقسیم میگردد.هر یک از این شاخه ها از سپتوم بین بطنی سمت خود پایین آمده و سر انجام به الیاف شبکه پورکینژ تبدیل میشود و سپس وارد آندوکارد میگردد.

گره  SA عمدتا تحت تاثیر عصب واگ قرار دارد و نوسانات طبیعی تعداد ضربان قلب عموما تحت تاثیر تغییرات تونوس واگ میباشد. افزایش تونوس واگ ‚ ضربان قلب را کند و کاهش تونوس واگ ضربان قلب را تند میکند .گره SA  تا اندازه ای کمتر متاثر از نوسانات تونوس سمپاتیک نیز هست.

پیس میکرهای قلب :

قلب دارای سلولهای بالقوه پیس میکر زیادی است ‚ که در SA node ‚ AV node ‚ Hiss bundle ‚ Atria  و Ventricular   قرار دارند. SA node   دارای سریعترین میزان دشارژ ذاتی است که معمولا  ۷۰ – ۸۰  ضربه در دقیقه میباشد. این دشارژ ذاتی در  AV node  حدود  ۶۰ bpm  ‚ در دسته هیس حدود ۵۰ bpm  و در سلولهای پورکینژ  ۳۰ – ۴۰  ضربه در دقیقه میباشد. در صورت پیدایش نقص در پیس میکر سریعتر ‚ پیس میکر آهسته تر کار موج سازی در قلب را بعهده می گیرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.