جزوه ترشح مزمن گوش (عفونت مزمن گوش) word

جزوه ترشح مزمن گوش (عفونت مزمن گوش) word
نوع فایل
WORD
حجم فایل
95KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
423 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

جزوه ترشح مزمن گوش (عفونت مزمن گوش) word

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع word جزوه ترشح مزمن گوش (عفونت مزمن گوش) می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه جزوه تایپ شده  بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت word تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ترشح مزمن گوش (عفونت مزمن گوش) 

قسمتی از متن فایل:

ترشح مزمن گوش(عفونت مزمن گوش)

عفونت گوش همیشه موجب نگرانی بیماران بوده و این نگرانی با داشتن شرح و یا بدون ترشح و یا درگیر بودن استخوان پشت گوش(ماستوئید) فرق خواهد کرد.

علائم به صورت: ترشح از گوش، وزور گوش(احساس سر و صدا در سر) کاهش شنوائی، سر گیجه، در و یا به ندرت احساس ضعف در صورت می‌باشد.

طرز کار گوش طبیعی

گوش به سه قسمت خارجی، میانی و داخلی تقسیم می‌شود که هر قسمت عمل مهمی در شنوائی را بر عهده دارد. امواج صوتی از مجرا(کانال) گوش خارجی عبور کرده و موجب ارتعاش پرده گوش(که جدا کننده گوش خارجی از میانی است) می‌شود. سه استخوانچه (استخوان کوچک) در داخل گوش میانی وجود دارد(به نام های چکشی، سندانی، رکابی) که به عنوان انتقال دهنده‌های انرژی صوتی از هوا به مایع گوش داخلی می‌باشند(انتقال انرژی از پرده به دریچه بیضی). ارتعاش مایع گوش داخلی موجب تولید الکتریسیته شده که باعث تحریک سلول های شنوائی می‌گردد و سپس این تحریک به عصب شنوائی و بالاخره پیام های صوتی به مغز برده می‌شود و در مرکز شنوائی این پیام های درک می‌شود.

انواع کم شنوائی

گوش خارجی و میانی هدایت کننده صوت و گوش داخلی دریافت کننده آن می‌باشد. اگر مشکلی در گوش خارجی و میانی باشد، موجب کاهش شنوائی انتقال (هدایتی) می‌شود. اگر مشکلی در گوش داخلی باشد موجب کاهش شنوائی عصبی-حسی می‌گردد. وقتی عارضه در گوش میانی و هم در گوش داخلی باشد کاهش شنوائی مخلوط (انتقالی – عصبی) داریم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.