جزوه درس نهادهای تصمیم گیری غیر رسمی در آمریکا

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
360KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
544 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 جزوه درس نهادهای تصمیم گیری غیر رسمی در آمریکا

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع  pdf جزوه درس نهادهای تصمیم گیری غیر رسمی در آمریکا منبع کتاب منافع استراتژیک مشترک و اتحاد آمریکا اسرائیل  علی اکبر جعفری مناسب برای رشته های علوم سیاسی می باشد. این فایل شامل ۱۹ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس نهادهای تصمیم گیری غیر رسمی در آمریکا

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

.ساختار تصمیم گیری در سیاست خارجی آمریکا: نظام حاکم بر ایالات متحده آمریکا، نظامی غیرمتمرکز فدرال از نوع ریاستی است و به گونه ای طراحی شده است که در آن علاوه بر تفکیک نسبی قوا و پراکندگی نسبی قدرت در نهادهای مختلف، گونه ای از خودمختاری ایالتی نیز برقرار شده باشد.

در ایالات متحده آمریکا، نهادهای مختلفی در زمینه های گوناگون و در قوای مختلف حکومتی در سطح ملی و ایالتی، به سیاستگذاری مشغول هستند. در حالی که قدرت سیاستگذاری میان سه بخش سنتی حکومت قوای مقننه، مجریه و قضائیه تقسیم شده است اما بسته به ماهیت موضوع و نوع مسأله ای که باید مورد نظر سیاستگذاران قرار گیرد، یکی از این سه نهاد و عموماً یکی از دو نهاد کنگره و ریاست جمهوری در فرآیند سیاستگذاری از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.۲۰۱۰) (Hook,

۱. ساخت قدرت و حکومت در آمریکا، اجازه تدوین سیاستهایی کلان در همه زمینه ها را به نخبگان حاکم در ایالات متحده نمی دهد. بر اساس فرهنگ تکثرگرایانه آمریکائیان و ساخت متمایز و متنوع حکومت با تنوع در نهادهای دموکراتیک، سیاستگذاری کلان در زمینه های مجاز به گونه ای متفاوت صورت می گیرد.

۲.- سیاستگذاری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی دارای عدم انسجام یا ناپایداری های بسیاری در سطح دولت آمریکا است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.