جزوه چگونگی تشخیص سایز میلگرد در کارگاه

 جزوه چگونگی تشخیص سایز میلگرد در کارگاه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
305KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
370 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

جزوه چگونگی تشخیص سایز میلگرد در کارگاه

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf  جزوه چگونگی تشخیص سایز میلگرد در کارگاه می باشد. این فایل شامل ۵ صفحه جزوه تایپ شده با مطالب بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه چگونگی تشخیص سایز میلگرد در کارگاه

تشخیص سایز میلگرد کار دشواری نیس، ولی اگر چند سایز نزدیک به هم در کارگاه وجود داشته باشد، ممکن است کنترل سایز توسط مهندسین ناظر، با خطاهایی همراه باشد.

کنترل چشمی

بسیاری از مهندسین و ناظران به راحتی از طریق کنترل چشمی، می‌توانند سایز میلگردها را تشخیص دهند. کنترل چشمی، معمول ترین روش برای تشخیص سایز میلگرد است. این روش، برای مهندسین تازه کار، روش مناسبی نیست. در نظر داشته باشید که حتی با وجود تبحر و تجربه کاری، بازهم احتمال خطا در کنترل چشمی وجود دارد.

وزن کردن میلگرد

با وزن کردن یک متر طول میلگرد ( در صورت استاندارد بودن آن ) می‌توان قطر میلگرد را از رابطه زیر به دست آورد .

* (۳٫۱۴* d^2 ) /4 یک متر*۷۸۵۰(وزن مخصوص) = وزن یک متر میلگرد

این روش ، زمانی که آرماتور ها بسته شده‌اند، معمولا کارایی زیادی ندارد، ولی به هرحال، یک روش درست و دقیق است. البته این را هم در نظر داشته باشید که وزن کردن یک متر میلگرد و پیدا کردن ترازو در یک پروژه هم کار راحتی نیست و با مشکلاتی همراه است.

استفاده از کولیس

استفاده از ابزار کولیس، دقیق ترین روش برای اندازه گیری سایز میلگرد است. کولیس، نام ابزاری است که وظیفه اندازه‌گیری دقیق قطر و طول داخلی و خارجی میلگرد را به عهده دارد. این ابزار، ابعاد را به طور مستقیم و با دقت بالا اندازه می‌گیرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.