دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فصل ششم آنتروپی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
477KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
659 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فصل ششم آنتروپی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فصل ششم بخش آنتروپی می باشد. این فایل شامل ۳۱ صفحه و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته آنتروپی

آنتروپی:
معیاری برای بی نظمی

در فصل ۵، قانون دوم ترمودینامیک را توضیح دادیم و آن را برای سیکلها و وسایل سیکلی به کار بردیم. در این فصل، قانون دوم را برای فرآیندها به کار میبریم. قانون اول ترمودینامیک با خاصیت انرژی و پایستاری آن سر و کار دارد. قانون دوم به تعریف خاصیت جدیدی به نام آنتروپی میانجامد. آنتروپی خاصیتی است کمی مجرد، و توصیف فیزیکی آن مشکل است.

آنتروپی را با مطالعه موارد استفادهاش در فرآیندهای متداول مهندسی میتوان فهمید، و این کاری است که قصد انجام آن را داریم. این فصل را با نامساوی کلازیوس، که پایه تعریف آنتروپی را تشکیل میدهد، شروع میکنیم و بحث را با اصل افزایش آنتروپی ادامه میدهیم. آنتروپی، برخلاف انرژی، یک خاصیت ناپایستار است، و چیزی به عنوان اصل پایستاری آنتروپی وجود ندارد. سپس، تغییرات آنتروپی را در فرآیندهای مواد خالص، مواد تراکم ناپذیر، و گازهای ایدهآل، همچنین نوع خاصی از فرآیندها ایدهآلی، به نام فرآیندهای تک آنتروپی (ایزنتروپیک)، را بررسی میکنیم. سپس، کار برگشت پذیر در
جریان پایا و بازده وسایل صنعتی مختلف از قبیل توربین و کمپرسور را مطالعه میکنیم. سرانجام، موازنه آنتروپی را تعریف کرده و آن را برای سیستمهای مختلف به کار میبریم.

قانون دوم ترمودینامیک اغلب عبارتهایی به صورت نامساوی را میدهد. مثلاً ماشین گرمایی برگشتناپذیر (یعنی، واقعی) در مقایسه با ماشین برگشتپذیری که بین همان دو منبع انرژی کار میکند، دارای بازده کمتری است. به طور مشابه، یخچال یا پمپ گرمای برگشتناپذیر، در مقایسه با نوع برگشتپذیری که بین همان حدود دما کار میکند، دارای ضریب عملکرد(COP) پایین ترین است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.