دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله آشنایی با فناوری فلوسایتو متری

دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله آشنایی با فناوری فلوسایتو متری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
510KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
719 بازدید
6,000 تومان 4,500 تومان٪25 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله آشنایی با فناوری فلوسایتو متری

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله آشنایی با فناوری فلوسایتو متری می باشد. این فایل شامل ۱۴صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

آشنایی با فناوری فلوسایتو متری

فلوسایتومتری چیست؟

فلوسیتومتری تکنیکی است که به کمک آن سلولی‌های موجود در مایعات بیولوژیک بدن مانند خون، مایع مغزی نخاعی، ادرار و سایر ترشحات و همچنین سلول‌های نسجی که به شکل سوسپانسیون درآمده‌اند با استفاده از آنتی بادی‌های اختصاصی و تابش نور لیزر شناسایی می‌شوند. این روش از دقت و سرعت بالایی برخوردار است، به طوری که در یک ثانیه توانایی شناسایی ١٠٠٠ عدد سلول را خواهد داشت. امروزه از این روش در تشخیص طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

فلوسایتومتری ابزاری پیچیده برای اندازه‌گیری چندین ویژگی فیزیکی از یک سلول منفرد می‌باشد، که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بررسی سایز و گرانولوسیته سلول اشاره کرد، که در سوسپانسیون سلولی در دستگاه فلوسایتومتری اندازه‌گیری می شود. عملکرد آن به ویژگیهای امواج پراکنده شده از سلول بستگی دارد، که ممکن است از رنگها و یا آنتیبادیهای منوکلونال ساطع شوند. این موارد گفته شده فلوسایتومتری را ابزاری مهم و مناسب برای بررسی جزئیات پیچیدگی سلولها در مدت زمان کوتاه تبدیل کرده است. از جمله کاربردهای فلوسایتومتری میتوان به ایمنوفنوتایپینگ سلولهای خون محیطی، آنالیز و بررسی آپاپتوز و تشخیص سایتوکاینها اشاره کرد.

اولین دستگاههای فلوسایتومتری تنها قادر به تشخیص سایز سلولی بودهاند، اما اکنون این دستگاههای نسبتا پیچیده قابلیت بررسی و مشخص کردن همزمان چهارده پارامتر را باهم دارند. فلوسایتومتری قابلیت اندازهگیری ویژگیهای فلئورسنتی یک سلول منفرد و یا هر ذره مثل میکروارگانیسم‌ها ، را دارا می‌باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.