دانلود جزوه آندو کاردیت – پری کاردیت دکتر ملکان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
494 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه آندو کاردیت – پری کاردیت دکتر ملکان

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه آندو کاردیت – پری کاردیت دکتر ملکان می باشد .این فایل شامل ۱۰ صفحه جزوه بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آندو کاردیت – پری کاردیت دکتر ملکان

توضیح ذیل خارج از متن جزوه می باشد:

آندوکاردیت

تکثیر میکروارگانیسم‌ها بر روی اندوتلیوم قلب موجب اندوکاردیت عفونی می گردد. در محل عفونت، توده ای از پلاکتها، فیبرین، توکسین میکروارگانیسم ها و سلولهای پراکنده التهابی وجود دارد. این عفونت اغلب، دریچه های قلبی را در گیر می کند. به دو نوع تقسیم می شود.

  1. اندوکاردیت عفونی حاد: یک بیماری تبدار است که به سرعت به ساختمانهای قلبی آسیب می زند و از طریق خون به نواحی خارجی قلبی گسترش یافته و در صورت عدم درمان ظرف چند هفته منجر به مرگ می شود.
  2. اندوکاردیت تحت حاد: این عفونت، به آهستگی موجب آسیب ساختمانی قلب می شود و به ندرت موجب عفونت متاستاتیک می گردد. علت این نوع التهاب ، بسیاری از گونه‌های باکتریها و تعداد کمی از قارچها ، می‌باشند. میکروارگانیسم های عامل ، بر حسب محل ورود فرق می‌کنند مثلا میکروارگانیسم وارد شده از حفره دهان ، هموفیلوس می‌باشد، در حالی که میکروارگانیسم وارد شده از پوست ، اکتینوباسیل است.

آماس حاد یا مزمن کیسهٔ غشایی در بر گیرندهٔ قلب را التهاب آب‌ شامه یا پریکاردیت (Pericarditis) می‌گویند. فرهنگستان زبان فارسی برای آب‌شامه واژه پیراشامه و برای التهاب آب‌شامه، پیراشاماس را برگزیده است.

التهاب آب‌شامه یک نوع درد در قفسه سینه می‌باشد که یا به شکل «پریکاردیت حاد» یا «مزمن» است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.