دانلود جزوه انواع آکوردها و طریقه ساختن آنها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
541 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه انواع آکوردها و طریقه ساختن آنها

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه انواع آکوردها و طریقه ساختن آنها می باشد. این فایل شامل ۱۰ صفحه جزوه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه انواع آکوردها و طریقه ساختن آنها

آکورد (به فرانسوی: accord) به اجرای هم‌زمانِ چند صدا یا نُت گفته می‌شود. آکوردها به منظور ایجاد هماهنگی و تقویت ملودی استفاده می‌شوند و برای هر کدام از آنها «نقش» و درجهٔ ویژه‌ای در گام موسیقی در نظر گرفته می‌شود تا به همراه «صداهای فرعی» و «نت‌های زینت»، قوی‌ترین و همخوان‌ترین هارمونی ایجاد گردد.

سیر تحولِ «چند صدایی» به موسیقی قرون وسطی و کلیسایی برمی‌گردد. در آن زمان موسیقی «یک ‌صدایی» به «دو صدایی» و سپس صداهای بیشتری در طی قرون به آن اضافه شد و در نهایت به قواعدی رسیدند و نام آن را کنترپوان نهادند. با پیشرفت تکنیکهای کنترپوانتیک که حرکت افقی صداها را در نظر داشت، دانش هارمونی شکل گرفت که به حرکت عمودی و به تکنیک‌های وصل آکورد می‌پرداخت. آکوردها و شیوهٔ وصل آنها در پی تحول و تکامل هارمونی دچار تغییرات و تکنیکهای جدیدی در گام‌های دیاتونیک و کروماتیک شدند. در موسیقی قرن بیستم، کاربرد آکورد در هارمونی با تغییرات بنیادی همراه شد و مکاتب جدیدی در موسیقی مدرن به وجود آمد.

به اجرای هم ‌زمان حداقل سه نت که با هم شنیده شوند، آکورد می‌گویند. ساده‌ترین آکوردها، آکورد «سه‌صدایی» است که از یک نتِ پایه به عنوان «پایه آکورد» و نت دیگری به نام میانی (که نسبت به پایه فاصلهٔ سوم دارد) به عنوان «سوم آکورد» و نتی که با پایه فاصلهٔ پنجم دارد (نمایان) به عنوان «پنجم آکورد» تشکیل شده‌است. اگر یک فاصلهٔ سوم به بالای سومین (آخرین) نتِ آکورد «سه‌صدایی» اضافه شود، آکورد «چهارصدایی»، و با اضافه شدنِ فاصله‌های سومِ دیگر به همین ترتیب، آکورد «پنج‌صدایی»[الف]، آکورد «شش‌صدایی»و آکورد «هفت‌صدایی»به وجود می‌آید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.