دانلود جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
580 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

دانلود جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۸ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

مبحث این جلسه MS و انسفالوپاتی های اتوایمیون است.

که به دلیل محدودیت زمان فقط مبحث MS تدریس می شود و مطالعه مبحث دیگر به عهده خود دانشجویان است.
بیماری MS در کشور ما به سرعت در حال زیاد شدن است.
اولین کسی که MS را شرح داد، آقای شارکو بود و در ابتدا یک نام فرانسوی برای این بیماری گذاشتند ” La sclerose en plaque” که انگلیسی ها به آن multiple sclerosis می گویند. این بیماری اولین بار در سال ۸۱۸۱ شناخته شد. پس کشف این بیماری را به ابن سینا و ایرانی ها نسبت ندهیم
آقای شارکو گفت که MS بیماری است که بیشتر ماده سفید مغز را درگیر می کند، به غلاف میلین آسیب می زند و مسبب این اتفاقات بیشتر Tcell است.

در سال ۲۰۱۳ در آمریکا و بخشی از اروپا این بیماری به بالاترین حد ممکن وجود داشت. این بیماری بیشتر در نژاد سفید دیده می شود به ویژه در اروپا. در سال ۲۰۱۳ ایران و روسیه شیوعی در حدود ۶۰-۲۰ داشت.

در سال ۲۰۱۶ آمریکا هنوز بالاترین شیوع را داشت و ایران بالاترین میزان MS در خاورمیانه را دارد. از نظر شیوع MS از روسیه جلو زدیم و شبیه اروپایی ها شدیم هنوز به آمریکا و کانادا نرسیدیم ولی در peak هستیم و شیوع آن رو به افزایش است. هر سال آمار بروز بیماران MS در ایران با یک شیب وحستناک رو به افزایش است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.