دانلود جزوه درس بیو فیزیک فصل چهارم اسپکتروسکوپی مادون قرمز (IR) 

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
361KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
654 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه درس بیو فیزیک فصل چهارم اسپکتروسکوپی مادون قرمز (IR) 

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس بیو فیزیک فصل چهارم اسپکتروسکوپی مادون قرمز (IR)  می باشد. این فایل شامل ۱۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس بیو فیزیک فصل چهارم اسپکتروسکوپی مادون قرمز (IR) 

انتقال بین سطوح انرژی ارتعاشی حالت پایه یک مولکول ناشی از جذب نور در ناحیه مادون در محدوده ۱۰۳ تا ۱۰۵ نانومتر واقع شده است. این سطوح ارتعاشی و به تبع IR قرمز می باشد. ناحیه به وسیله حرکات ویژه ای مثل کشیده شدن پیوند، خم شدن پیوند و حرکات پیچیده تر IR آن طیف IR گروه های عاملی مختلف از قبیل گروه های متیل، کربونیل، آمید و غیره تولید می شود. ارزش طیف
بدان خاطر است که مدهای ارتعاشی هر گروه عاملی نسبت به تغییرات در ساختمان شیمیایی، تغییرات بنای فضایی و تغییرات محیطی بسیار حساس می باشد.

: IR 1-4 . تکنولوژی اسپکتروسکوپی
ندارند. منبع تابش UV-VIS در اصول هیچ تفاوتی با اسپکتروفتومترهای IR اسپکتروفتومترهای ۱۵۰۰-۱۸۰۰ گرم می شود. یک تک فام ساز جهت انتخاب طول موج به کار K ماده ای است که تا در IR می رود و آشکارساز به جای یک فوتوسل، یک ترموکوپل است.

پیچیدگی اصلی اسپکتروسکوپی محسوب IR این است که نمی توان در آن از محلول های آبی استفاده کرد زیرا آب یک کروموفور قوی ۵۵/۵ ). برای رفع M) دارد و غلظتش هم بالا است IR می شود و ضریب جذب مولی بزرگی در ناحیه استفاده می کنند.

کلروفرم نیز بعضی اوقات مورد استفاده D2O−H2O و یا مخلوط D2O این مشکل از قرار می گیرد زیرا کلروفرم بسیاری از مولکول های قطبی را در خود حل می کند ولی تغییرات بنای فضایی القاء شده توسط کلروفرم می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.