دانلود جزوه درس جراحی عمومی بیماریهای کیسه صفرا و مجاری صفراوی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
996KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
828 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود جزوه درس جراحی عمومی بیماریهای کیسه صفرا و مجاری صفراوی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس جراحی عمومی بیماریهای کیسه صفرا و مجاری صفراوی می باشد. این فایل شامل ۲۶ صفحه می باشد و در قالب فرمتpdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه درس جراحی عمومی بیماریهای کیسه صفرا و مجاری صفراوی

آناتومی کیسه صفرا
کیسه صفرا ارگانی شبیه بادمجان است که در زیر کبد بین دو لوب راست و چپ قرار گرفته با طولی حدود ۱۰-۷ سانتی متر دو حجمی حدو ۵۰-۳۰ ن cc که می تواند در زمان fasting تا ۳۰۰ د cc هم برسد . هر چه زمان NPO بیمار بیش تر باشد fas ( ting د( کیسه صفرا بزرگ تر می شود و اگر در حالت تخلیه باش . کیسه صفرا در حالت خوابیده و چروکیده قرار می گیرد. ضخامت جدار کیسه صفرا و مجاری صفراوی فرعی ت . ۳mm طبیعی است.

کیسه صفرا یا زَهره (به انگلیسی: Gallbladder) اندامی است که در سطح تحتانی کبد قرار دارد. این عضو از سه قسمت اصلی طاق معده، تنه و اینفاندیبولوم تشکیل شده‌است. وظیفه این کیسه نگه‌داری مایع زرد رنگ صفرا (BILE) است. این مایع به هنگام ورود مواد غذایی به معده از کبد ترشح می‌شود و سپس از طریق مجرایی به کیسه صفرا انتقال می‌یابد. صفرا از طریق مجرای صفراوی مشترک به روده باریک ریخته می‌شود. کار این مایع ایجاد امولسیون پایدار روی چربی‌های غذاست که در دوازدهه انجام می‌گیرد. گاهی اوقات انسان به سنگ کیسه صفرا مبتلا می‌شود که در صورت وخامت بیماری تحت عمل جراحی یا لاپاراسکوپی قرار می‌گیرد. هنگام جراحی معمولاً پزشک معالج کیسه صفرا را از بدن خارج می‌کند. در این صورت پس از گذشت مدتی مجرای صفرا گشاد می‌شود و کار کیسه صفرا را انجام می‌دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.