دانلود جزوه درس مباحث اساسی در روانشناسی (۲)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
352KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2706 بازدید
7,500 تومان 5,800 تومان٪23 تخفیف

دانلود جزوه درس مباحث اساسی در روانشناسی (۲)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس مباحث اساسی در روانشناسی (۲) دکتر فرزانه تهماسبی می باشد. این فایل شامل ۲۵ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس مباحث اساسی در روانشناسی (۲)

انگیزش

انگیزش حالتی است که به رفتار ما جهت و نیرو م یدهد. وقتی می گوییم انگیزش و به ما جهت می دهد یعنی اینکه هدف دارد و قرار است ما را به سمت یک هدفی سوق ده د و وقتی که می گوییم نیرو دارد یعنی منبع محرک است و انرژی دارد .

انگیز ش مجموعه متغیرهای محیط ی و ارگانیسم است که مجموعه این متغیرها به رفتار و احساسات ما جهت و نیرو میدهد. انگیز ش به ما کمک می کن د در کسب لذت و دو ر شدن از هر چی ز ناخوشایند.
وقتی ما احسا س گرسنگی میکنیم و غذایی میخوری م خوردن غذا به ما احسا س ل ذت می ده د و در عی ن حال باعث میشود که آ ن احسا س ناخوشایند گرسنگی از بین برود .
یکی از اصطلاحاتی که در کنار انگیزش استفاده م یشود ولی معمولاً مترادف در نظر گرفته می شود اصطلاح انگیزه است.

انگیزه یک حالت و احساس درونی است مانند انگیزه پیشرفت که به شرای ط محیط ی که ما د ر آ ن قرا ر داریم بستگی ندارد . مهم نیست که ما در یک شهر بزرگ زندگی میکنیم یا یک شهر کوچک یا در یک روستا، ما انگیزه پیشرفت را داریم.

اما مطمئناً وقتی ما در یک روستای کوچک هستیم امکاناتمان محدودتر است و امکان اینکه بتوانیم به آن انگیزه به طور کامل دست پیدا کنیم را نداریم. اما اگر در یک شهر بزرگ باشیم امکانات مان
کامل تر است و می توانیم آن را شکوفا کنیم. اینجا انگیزش به وجود می آید. در واقع م یتوانیم بگوییم انگیز ش انگیزه شکوفا شده است.

انگیزه یک استعداد و توانایی و حالت بالقوه است و اگر در یک شرایط نامناسب محیطی قرار بگیریم متغیرهای محیطی بر آن تاثیر گذاشته و به انگیزش تبدیل می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.