دانلود جزوه دمانس دکتر قبائی اعصاب کارآموزی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
780 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه دمانس دکتر قبائی اعصاب کارآموزی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه دمانس دکتر قبائی اعصاب کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۱۳ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه دمانس دکتر قبائی اعصاب کارآموزی

مقدمه:
هر چیزی که ما از زمان بچگی یاد میگیریم در واقع develope شدن سیستم های عصبی ماست. یک بچه برای اینکه بتونه high cortical function هاش رو بدست بیاره اولین اتفاق این هست که اینپوت هایی از سیستم سنسوری به او میرسه . این سیستمهای سنسوری گاهی جنرال هستن مثلا پوست یا عضلات و مفاصل درد و حرارت و پوزیشن. گاهی اسپشیال هستن مثل شنوایی و بینایی و olfactor و taste . این اطلاعات در مناطق خاص اینپوتهای سنسوری ذخیره میشن.

مثلا اگر در ناحیه پریتال نگاه کنیم primary sensory area هست یا area somatic sensory هست که هر اینپوتی به این محل وارد میشه. اگر اطلاعاتی از چشم اومده باشه میگذره و به اوکسیپوت میره. اگه از نظر شنوایی ما اطلاعاتی بهمون میرسه میاد در مناطقی مثل منطقه هشه ذخیره میشه و … . با گذشت زمان ما این اطلاعات رو با هم cooperate میکنیم. مثلا با دیدن گل سرخ می دونید که چه بویی داره.

مناطقی هم هست به عنوان association area که اطلاعات حسی که دریافت کردین در اونجا با هم تداخل پیدا میکنه و با هم مچ میشه که شما با دیدن یک stimulus از چیزی مثلا بو یا رنگ، بقیه المانهای اون چیز رو به خاطر میارید. مثلا منطقه association بینایی کنار ناحیه بینایی visual cortex هست که تداعی کننده یک تصویر آشناست. بنابراین این مناطق association هستن که کمک میکنن پدیده learning اتفاق بیفته.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.