دانلود PDF خلاصه کتاب حجامت و کاربرد آن

دانلود PDF خلاصه کتاب حجامت و کاربرد آن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
261KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1038 بازدید
8,500 تومان 7,000 تومان٪18 تخفیف

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود PDF خلاصه کتاب حجامت و کاربرد آن

قابل توجه کاربران گرامی:فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست خلاصه کتاب حجامت و کاربرد آن از حسین خیر اندیش است که به صورت فایل pdf و خلاصه شده در ۸۵ صفحه که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل آموزنده و ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

حقیقت را  می توان چنان در پس پرده ی تاریکی و ظلمت پنهان داشت که جز چشم باطن بینان و روشن ضمیران به آن نیفتد و باطل را چنان می توان آراست و خوش نمایش داد که جز مخلصان و عقل گرایان دور از وهم و خیال نتوانند آن را از حق تمییز دهند.

تاریخچه :

حجامت نام یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی ترین سند موجود از ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح درمقدونیه انجام می شده و بعدها به یونان رخنه کرده است و در آن زمان شاخص پزشک بودن ، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است . اوراق پاپیروس که از عصر باستان بدست آمده نیز نشان می دهد که حدود ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ،حجامت امری رایج بوده است .

بقراط که حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می زیسته است با روشهای مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است.
در آثار جالینوس نیز مطالب متنوعی در مورد حجامت بر جا مانده است .

تعریف حجامت در واقع اعمال یک استرس فوری به سیستم ساکن دفاع عمومی بدن است تا آن را برعلیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هشیار و فعال نماید.

بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است و با مکانیسمهای مختلفی از جمله تنظیم سیستم ایمنی ، تنظیم ترکیبات شیمیایی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکاربدن ازابتلا به انواع بیماریها پیشگیری می کند .علاوه براین حجامت کاربرد های در مانی نیز دارد به نحوی که در در مان برخی بیماریها مانند سردردهای عصبی ومیگرنی ، چربی ، قند و اوره خون ،سنگهای کلیوی و کیسه صفرا موثر است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.