دانلود فایل جامع پاورپوینت روش های آماری در پژوهش ۲۸ اسلاید

دانلود فایل جامع پاورپوینت روش های آماری در پژوهش ۲۸ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
658KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1015 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل جامع پاورپوینت روش های آماری در پژوهش ۲۸ اسلاید

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر جامع ترین فایل پاورپوینت روش های آماری در پژوهش است. این فایل در غالب فرمت ppt و شامل ۲۸ اسلاید زیبا سودمند و مفید و قابل ویرایش تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید

آشنایی با روش‌های آماری در پژوهش

در فرآیند پژوهش، استفاده از ابزارهای آماری برای تجزیه و تحلیل داده‌های کمی، امری اجتناب ناپذیر است. در نگارش پایان‌نامه، استفاده از مشاور آماری می‌تواند مناسب‌ترین روش پژوهش شما را تعیین کند. دانش اولیه در مورد آزمون‌های آماری همواره یکی از سرفصل‌های درسی در دوره تحصیلات تکمیلی است. مرور هر یک از این آزمون‌های آماری به همراه رویکرد تحقیق شما می‌تواند مسیر درستی کار شما را تایید کند. به طور کلی آمار در دو شاخه آمار توصیفی و احتمالات و آمار استنباطی بحث و بررسی می‌شود.

۱- آمار استنباطی و آمار توصیفی

در یک پژوهش جهت بررسی و توصیف ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان از روش های موجود در آمار توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی، در صد فراوانی، درصد فراوانی تجمعی و میانگین استفاده می گردد. بنابراین هدف آمار توصیفی یا descriptive محاسبه پارامترهای جامعه با استفاده از سرشماری تمامی عناصر جامعه است.

در آمار استنباطی یا inferential پژوهش گر با استفاده مقادیر نمونه آماره ها را محاسبه کرده است. سپس با کمک تخمین و یا آزمون فرض آماری، آماره‌ها را به پارامترهای جامعه تعمیم می دهد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش‌های آمار استنباطی استفاده می‌شود.

پارامتر شاخص بدست آمده از جامعه آماری با استفاده از سرشماری است و شاخص بدست آمده از یک نمونه n تائی از جامعه آماره نامیده می شود. برای مثال میانگین جامعه یا µ یک پارامتر مهم جامعه است. چون میانگین جامعه همیشه در دسترس نیست به همین خاطر از میانگین نمونه یا که آماره برآورد کننده پارامتر µ است در بسیاری موارد استفاده می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.