دانلود فایل جزوه آزمایشگاه گداخت هسته ای (عملکرد پارامترهای دستگاه پلاسمای کانونی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
19MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
586 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل جزوه آزمایشگاه گداخت هسته ای (عملکرد پارامترهای دستگاه پلاسمای کانونی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آزمایشگاه گداخت هسته ای ( بحث یک :عملکرد پارامترهای دستگاه پلاسمای کانونی) دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد. این فایل شامل ۱۵۹ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آزمایشگاه گداخت هسته ای (عملکرد پارامترهای دستگاه پلاسمای کانونی)

یکی از دستگاه هایی که در تحقیقات گداخت هسته ای به کار گرفته می شود پلاسمای کانونی نام دارد. پلاسمای کانونی در مقایسه با سیستم های مشابه از نظر کارکرد ساده تر و از لحاظ اقتصادی ارزان تر می باشد. تکنولوژی پلاسمای کانونی نسبت به سایر مولد های توان پالسی از پیچیدگی کمتری برخوردار است. این دستگاه قادر است پلاسمای داغ و چگال تولید نموده و دارای خروجی متنوعی از پرتوهایی چون ایکس، نوترون، الکترون و یون در گستره ی مختلف انرژی می باشد. این ویژگی باعث شده است که کاربرد های صنعتی مختلفی نیز پیدا کند.

دستگاه پلاسمای کانونی راکتوری ساده برای انجام همجوشی در راستای بکارگیری گسترده از محصولات همجوشی مانند نوترون ، یون های شتابدار  و اشعه ایکس نرم و سخت می باشد.

دستگاه پلاسمای کانونی از یک آند مرکزی توخالی و تعدادی میله به عنوان کاتد اطراف آن تشکیل شده که این مجموعه درون یک محفظه با فشار پائین محتوی گاز دوترون قرار داده شده است. این آند و کاتدها به دو سر یک خازن ولتاژبالا متصل می باشد که در هر شات با تخلیه انرژی خازن یک صفحه پلاسمائی بین آند و کاتدها شکل گرفته که با نیروی لورنتس به سمت نوک آند حرکت می کند.

با فشرده شدن گاز در سر آند سطح مقطع فیزیکی لازم برای انجام فرآیند گداخت مهیا شده و در صورت تزریق گاز مناسب مانند دوتریم همجوشی اتفاق می افتد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.