دانلود فایل جزوه کنترل کیفی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
349KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
423 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل جزوه کنترل کیفی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه کنترل کیفی می باشد. این فایل شامل ۲۸ صفحه جزوه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جامع جزوه کنترل کیفی

شستشوی وسایل در ازمایشگاه
پی پت و بورت و بالن حجم سنجی باید کاملا تمیز و بدون چربی باشند. در غیر این صورت، نتایج غیر قابل اعتماد خواهند بود. سایر وسائل شیشه ای نیز مانند ارلن مایر، بشر و… باید کاملا تمیز باشند. برای اینکه از
تمیز بودن وسائل شیشه ای مطمئن شوید آنها را با آب مقطر پر و سپس خالی کنید، اگر یک لایه یکنواخت آب باقی ماند ظرف تمیز است ولی اگر آب بصورت قطرات جمع شود، ظرف کثیف است و باید تمیز شود.

روشی که غالبا بکار می رود شامل پرکردن وسیله مورد نظر با محلول تمیز کننده و گذاشتن آن به مدت چند ساعت است . سپس محلول را خالی می کنند و وسیله را با آب معمولی چندین مرتبه شستشو داده و پس از سه تا چهار بار آبکشی با آب مقطر در جائی قرار می دهند تا خشک شود.

طرز تهیه محلول تمیز کننده:

۱ -محلول تقریبا اشباع دی کرومات پتاسیم در اسید سولفوریک غلیظ : در یک بالن ۵۰۰ میلی لیتری مقاوم در برابر حرارت ، ۱۰ تا ۱۵ گرم دی کرومات پتاسیم ( ۷O2Cr2K (را با حدود ۱۵ میلی لیتر آب مقطر
مخلوط کنید. سپس به آرامی اسید سولفوریک غلیظ بیفزائید و در همین حال بالن را کاملا بچرخانید. با افزودن اسید ، محتوی بالن بصورت یک توده قرمز نیمه جامد در خواهد آمد. اسید سولفوریک را به اندازه ای بیفزائید که این توده را کاملا حل کند. بگذارید محلول تا اندازه ای خنک شود سپس آن را به داخل یک) ۳ +بطری ذخیره منتقل کنید. محلول را میتوان چندین بار مورد استفاده قرار داد تا اینکه به رنگ سبز (Crدرآید که در این حال باید دور ریخته شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.