دانلود فایل طرح جامع شهر اسپکه (دفترچه ضوابط طرح توسعه و عمران)

دانلود فایل طرح جامع شهر اسپکه (دفترچه ضوابط طرح توسعه و عمران)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
865 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل طرح جامع شهر اسپکه (دفترچه ضوابط طرح توسعه و عمران)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf طرح جامع شهر اسپکه (دفترچه ضوابط طرح توسعه و عمران شهر اسپکه وحوزه نفوذ آن) استان سیستان و بلوچستان می باشد. این فایل شامل ۵۰ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

طرح جامع شهر اسپکه (دفترچه ضوابط طرح توسعه و عمران)

استان سیستان و بلوچستان پس از استان کرمان به عنوان دومین استان پهناور کشور در جنوب شرقی ایران واقع است. این استان با حدود ۱۸۰٬۷۲۶ کیلومتر مربع وسعت کمابیش اندازه کشور سوریه بزرگی دارد و بیش از ۱۱ درصد وسعت ایران را دربرمی‌گیرد. سیستان شامل زابل و هامون و هیرمند و نیمروز و زهک است که البته بخش بزرگ سیستان قدیم در افغانستان بوده که هم‌اکنون جز خاک افغانستان می‌باشد دو شهرستان زاهدان خاش و میرجاوه نیز جزو مناطق سرحد امروزی میباشند و مکران دربرگیرنده بقیه شهرها از ایرانشهر تا چابهار می‌باشد،البته بخش بزرگی از سیستان و بلوچستان بر اساس قرارداد گلدسمید از ایران جدا شد و تا مدت‌ها به نام بلوچستان انگلیس شناخته می‌شد،ولی در حال حاضر تحت عنوان ایالت بلوچستان بخشی از پاکستان است.

اِسپَکه یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان ایران است.اسپکه از مراکز سوزن‌دوزی در بلوچستان است.

نام اسپکه در نوشته‌های قدیکی نیز دیده می‌شود. نویسنده حدود العالم می‌نویسد: «در فاصله قرن نخست تا قرن چهارم هجری به شهرهایی بنام قفص (کوچ)، بارز، مارن بلوچ و اصفقه (اسپکه) برمی‌خوریم.» قلعه اسپکه مربوط به سده‌های میانه اسلامی (شماره ثبت ۷۲۶۵ در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۱۲) از مکان‌های تاریخی اسپکه است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.