دانلود فایل مقاله بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس

دانلود فایل مقاله بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس
نوع فایل
pdf
حجم فایل
499KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
810 بازدید
5,500 تومان 4,000 تومان٪27 تخفیف

دانلود فایل مقاله بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس می باشد این فایل شامل ۱۷ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

مقاله بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس

چکیده
پیدایش فنِّ پرسپکتیو خطی در دوره رنسانس تأثیری عمیق بر سنت تصویری غرب نهاد. حداقل تا چهار قرن پس از این دوران فضای تصویری در نقاشی غرب تحتِ سیطره منطقِ فضایی این فن باقی ماند. پیدایش این فن پیش از آنکه محصول نبوغ نقاش یا دانشمندی خاص باشد محصول دورانی تاریخی است.

تنها در این دوران بود که ترکیبِ شرایطِ تاریخی موجب پیدایش بنیادِ مابعدالطبیعی این پیدایش است. از نظر هایدگر » چیستی « این فن و پس از آن اعتبار جها نشمول آن شد. مسئله این مقاله
عصری را پی می ریزد.

پرسش اصلی این مقاله این است که این فن » هستیِ هستندگان « مابعدالطبیعه با پیش کشیدن فهمی از روئیده است؟ در این مقاله نخست با استفاده از تحلی لهای بصری » هستی هستندگان « )پرسپکتیو خطی( بر زمینِ کدام فهم از پانوفسکی نشان داده شده که چگونه کاربست فن پرسپکتو خطی باعث ایجاد فضایی ب یکران، همگن و ریاضیاتی در نقاشی رنسانس شده است و سپس با تشریح فرایندِ ریاضیاتی شدن علوم و هست یشناسی این دوران کوشش شده است پیدایش و گسترش فن پرسپکنیو خطی بر پایه مابعدالطبیعه مدرن شرح داده شود.

لئونادرو داوینچی در گفتاری پرسپکتیو را افسار و عنان نقاشی معرفی میکند )  بخواهیم با اصطلاحات داوینچی ادامه دهیم میتوانیم بگوییم که نقاشی غربی از زمانه داوینچی )دوران رنسانس( تا حداقل چهار قرن با همین افسار و عنان حرکت کرده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.