دانلود فایل پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری های مدیریت پیشرفته

دانلود فایل پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری های مدیریت پیشرفته
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
676 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری های مدیریت پیشرفته

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر فایل پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری های مدیریت پیشرفته باعنوان ساختارگرایان در مدیریت است. این فایل درغالب فرمت ppt و شامل ۵۸ اسلاید زیبا سودمند و مفید و قابل ویرایش تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

ساختار چیست؟

درک بینش ساختارگرا پیچیده نیست. اگر به خانه خود نگاه کنیم متوجه اجزایی می شویم که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این اجزا با در کنار هم قرار گرفتن، کلیتی معنا دار به نام خانه را ساخته اند.

ساختارگرایان

چهارمین مکتب از دوره نوین مدیریت ساختارگرایان نام دارد .ساختارگرایی، آیین فکری مهمی است که در نیمه دوم قرن بیستم در قلمرو فلسفه و علوم انسانی پدید آمد و سرچشمه تاثیرات فراوانی شد.

تعاریف مختلف بوروکراسی

بوروکراسی گاهی به­ معنای تشریفات زائد به ­کار می­رود یعنی کاغذ ­بازی و مقررات اضافی، گاهی به‌ معنای دستگاه اداری است، یعنی همه­ ی ابزار و امکانات دولت مرکزی و محلی و گاهی نوعی خاصی از شکل سازمانی که دارای ویژگی­ های مشخصی چون سلسه مراتب اختیار و نظام مقرارت است. بوروکراسی در معنای متفاوت دیگری نیز به­ کار  می­رود از جمله: سازمان معقول، ادره­ی عمومی، سازمان و جامعه­ ی نوین.

بوروکراسی از جهت منفی

اجرای فلسفه وبر اغلب به قیمت پدید آمدن جنبه‌های منفی بوروکراسی تمام شده است. نظام فلسفی ماکس وبر، ایستایی، خشکی و انعطاف‌ ناپذیری را برای سازمان‌های بزرگ به ارمغان آورده است. تکیه محض به مقررات و آیین‌ نامه‌ها باعث گسترش ترس و محافظه‌ کاری در سازمان می‌شود.تشریفات و قاعده‌ سازی برتری یافته، تا آن‌ جا که افراد با تکیه بر مقررات و قوانین خشک و مخرب از انجام مسئولیت های خود شانه خالی می‌کنند. در واقع پیگیری این تفکرات باعث می‌شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.