دانلود فایل پروتکل سرم ها و داروهای تزریقی

دانلود فایل پروتکل سرم ها و داروهای تزریقی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
761 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود فایل پروتکل سرم ها و داروهای تزریقی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf پروتکل سرم ها و داروهای تزریقی می باشد. این فایل شامل ۲۰۰ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پروتکل سرم ها و داروهای تزریقی

سرم ها جزو مواد دارویی هستند که دارای ترکیباتی متفاوت بوده و هر کدام از آنها برای بیماری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. سرم ها دارای ترکیبات آمینو اسیدی، کربوهیدراتی، الکترولیتی و …. می باشند. در طبقه بندی محلول های تزریقی ترکیب شیمیایی و غلظت اسمزی محلول اهمیت دارد و تقسیم بندی آنها بر همین اساس انجام می گیرد.

گروه پرستاری به عنوان بزرگترین نیروی انسانی مراکز درمانی و مراقبتی نقش بسیار مهمی در بهبود و سلامتی مددجویان بر عهده دارند. یکی از مهمترین وظایف پرستاران کمک در دارو درمانی است. داروها ممکن است به شکل خوراکی، پوستی، شیاف و یا طرق دیگر تجویز شوند.

تزریق وریدی یکی از روش های رایج دارودرمانی در بیمارستان ها است که به دلیل ورود مستقیم به خون با فاصله اثر دارو شروع می شود. امروزه درصد بسیار باالیی از بیماران بستری در طول مدت درمان خود تحت درمان وریدی قرار می گیرند و سالانه تعداد بی شماری کاتتر ورید محیطی جایگذاری می شود که هدف از آن رساندن مواد غذایی به بدن، تصحیح و یا پیشگیری از اختلالات آب و الکترولیت، تجویز دارو، انتقال خون و فرآورده های آن و یا خونگیری می باشد.

تزریقات وریدی در مواقع اورژانسی روش بسیار مناسبی محسوب می شوند. در مقابل، عوارض جانبی آن نیز بیشتر و خطرناک تر از سایر روش ها است. از این رو به توجه و مراقبت های پرستاری بسیار بیشتری نیاز دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.