دانلود فایل pdf جزوه حقوق جزای عمومی (۲) استاد انتظاری

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
624 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه حقوق جزای عمومی (۲) استاد انتظاری

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه حقوق جزای عمومی (۲) استاد انتظاری دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری می باشد. این فایل شامل ۶۰ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه حقوق جزای عمومی (۲) استاد انتظاری

حقوق کیفری عمومی یا حقوق جزای عمومی شاخه‌ای از حقوق کیفری است که به مطالعهٔ قواعد کلی و مشترک جرایم و مجازات‌ها می‌پردازد.

تعریف جرم و مجازات، شروط تحقق بزه (جرم) و عناصر آن، انواع مجازات و مطلوبیت آنان، علت‌شناسی پدیده‌های جنایی و فلسفهٔ سزادهی مجرمان و همچنین بررسی اصول پذیرفته شده در حقوق کیفری و تاریخچه این علم از موضوعات حقوق کیفری عمومی هست

حقوق کیفری عمومی و حقوق کیفری اختصاصی دو شاخهٔ علم حقوق کیفری در تعریف گرایش مکتب حقوقی رومی ژرمنی است. در گرایش آنگلوساکسون و مکتب کامن‌لا چنین اشتقاقی در حقوق کیفری وجود ندارد. هر چند بیشتر اصول پذیرفته حقوق کیفری عمومی جهانشمول هستند و تعریف آن از پدیده‌های مورد بررسی خود معمولاً تفاوت اصولی با تعاریف موجود در کامن لا ندارند. بخشی از قواعد حقوق کیفری عمومی در مواد ابتدایی قانون مجازات اسلامی ایران (از ماده ۱ تا ۶۲) بیان شده‌اند. به‌طور کلی در حقوق کیفری عمومی از قواعد و اصول عمومی حاکم بر کلیه جرائم و مجازات‌ها گفتگو می‌شود و در حقوق کیفری اختصاصی هر جرمی به‌طور خاص مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

بزهکار و عنصر مادی جرم

مداخله کنندگان در ارتکاب جرم ،بزهکار و مسولیت جزائی (مجرم = مداخله کننده در ارتکاب جرم) چه اشخاصی در ارتکاب جرم دخالت یا مداخله دارند؟

ج: ۱- مباشر ۲- شریک ۳- معاون

شخصی مبادرت به سرقت اتوموبیلی می نماید، اگر شخص به تنهائی جرم را انجام دهد به عنوان” مجرم “یا “مباشر “یا “فاعل” یا بزهکار نامیده می شود.

اگر شخصی به همراه شخص یا اشخاص دیگر این جرم را انجام دهد و فرد دوم در ارتکاب این جرم بعنوان شریک محسوب می شود.

ارکان تشکیل دهنده جرم عبارت است از عناصر: ۱- مادی ۲ – قانونی ۳- معنوی  (روانی)

شخص :  (حقیقی) یا  (حقوقی)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.