دانلود فایل pdf جزوه فصل نهم کتاب بازاریابی علیرضا مروج (قیمت گذاری)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
827KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1959 بازدید
6,500 تومان 5,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه فصل نهم کتاب بازاریابی علیرضا مروج (قیمت گذاری)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه فصل نهم کتاب بازاریابی استاد علیرضا مروج (قیمت گذاری) می باشد. این فایل شامل ۴۳ صفحه می باشد. و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فصل نهم کتاب بازاریابی علیرضا مروج

مُقدمه
قیمت، مقدار پولی است که برای کالا یا خدمت پرداخت میشود. در تعریفی جامعتر، قیمت میزان فایدهای است

که مصرف کنندگان برای مزایای حاصل از داشتن یا استفاده از کالا یا خدمت، پرداخت میکنند.

رقابت بر سر قیمت کالا و قیمتگذاری مهمترین مسأله مدیران بازاریابی است؛ چرا که قیمت تنها رکن آمیخته بازاریابی است

که درآمد ایجاد میکند؛ سایر عوامل تنها هزینه های مختلفی را به شرکتها تحمیل میکنند.

از سوی دیگر، تغییر قیمتها در ظاهر راحتتر از تغییر سایر عوامل آمیخته بازاریابی از قبیل ویژگیهای محصول، شبکه های توزیع و برنامه های ارتباطی به نظر میرسد.
نکته: قیمتگذاری همچنان هنر (و نه علم) است؛ و تعیین قیمت، گاهی، نیازمند عوامل ذاتی است.
: قیمت با توجه به تأثیراتی که بر تخصیص منابع تولید میگذارد، تنظیمکننده اولیه سیستم اقتصاد بهحساب میآید.
نکته: قیمتگذاری احتمالا مًنظمترین و با قاعدهترین جنبه از استراتژی های بازاریابی شرکتها میباشد.
نکته: قیمت تنها یک عدد روی یک برچسب نیست. قیمت به شکلهای مختلفی بروز و کارکردهای مختلفی را اجرا میکند.
نکته: یک نقطۀ شروعِ مناسب برای بررسی استراتژیهای قیمتگذاری، در نظر گرفتن معنای اصطلاح قیمت است.

قیمت، هزینهای است که مشتری برای خرید محصول یا خدمات مورد علاقۀ خود، حاضر به پرداخت آن است.

یک قیمت، پیشنهاد یا تجربه ای برای آزمایش نبض بازار است. اگر مشتریان آن را قبول کنند مناسب؛ و اگر نپذیرند به سرعت تغییر میکند.
اقتصاد دانان سنتی، قیمت و قیمتگذاری را نتیجه اثر متقابل عرضه و تقاضا میدانند و آن را مکانیزم تخصیص منابع کمیاب میپندارند،

که در آن از قیمتها به عنوان ابزاری برای حل مشکلات اساسی یک جامعۀ اقتصادی استفاده می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.