دانلود فایل pdf جزوه نظریه های مکان یابی (بخش هنر ومعماری) دانشگاه پیام نور

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1217 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه نظریه های مکان یابی (بخش هنر ومعماری) دانشگاه پیام نور

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه نظریه های مکان یابی (بخش هنر ومعماری) دانشگاه پیام نور تالیف دکتر ساناز لیتکوهی ،دکتر حیدر جهانبخش و دکتر مریم چرخچیان می باشد. این فایل شامل ۱۵۳ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

در این فصل سیر تاریخی نظریدات مکانیدابی مدورد بررسدی قدرار میگیدرد. نظریدات مکانیابی ابتدایی با توجه به غالب بودن اقتصاد بر پایه کشاورزی، بر اساس کسب بهینه سود در فعالیتهای کشاورزی پایه ریزی شده بودند. اما به موازات پررنگ شددن نقدش صنعت و گسترش تولید صنعتی، تغییر رویکردی در نظریات مکانیابی بوجود آمدد، بده نحوی که بتوان با صرف کمترین میزان هزینه بیشترین سود را به دست آورد.

کم بودن تعداد و سادگی سکونتگاههای انسانی قبل از انقلاب صنعتی باعث شدده بود تا تشخیص نیاز و تجزیه و تحلیل مسائل این سکونت گاهها به راحتی قابل انجام باشد. اما بعداز انقلاب صنعتی با پیشرفت دانش و فنآوری معماری و گسترش حجم و تعدد انواع کاربری ها و ایجاد کاربری های جدیدد مسائل جدیدی در ساختار شهرها بوجود آمد که باعث خارج شدن شهرها از حالت ارگانیک اولیه شان شدد و تفکر شهر به عنوان ماشینی برای زندگی مفهوم اولیه شهر را تغییر داد. مجموعه این روند باعث جلب توجه برنامه ریزان شهری، جغرافیدانان و… گردید تا با برنامه ریزی صحیح نیازها و امکانات شهری را در محلهای مناسب و با در نظر گرفتن تمامی نیازها و ویژگیهای خاص آنان مکانیابی و برنامه ریزی نمایند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.