دانلود فایل pdf جزوه ى درس بیوانفورماتیک

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
886 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه ى درس بیوانفورماتیک

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس بیوانفورماتیک می باشد. این فایل شامل۸۸ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ى درس بیوانفورماتیک

با پیشرفت علم ژنتیک، ژن به عنوان فاکتور اصلی در برنامه ریزی عملکرد سلول و به دنبال آن کنترل ویژگیهای موجود زنده شناخته شد. به این ترتیب تمایل برای شناخت هرچه بیشتر ژنها به منظور توجیه پدیده های زیستی و بهبود زندگی انسان به عنوان پیچیده ترین موجود، به طرز چشم گیری افزایش یافت؛ تا حدی که در چند دهه ی اخیر، تجهیرات مورد نیاز در تحقیقات مولکولی به طور گستردهای افزایش یافته است و امروزه تحقیقات مولکولی جزو مطالعات رایج آزمایشگاه های زیستی است. تا آنجا که پروژه های تعیین توالی ژنوم موجودات مختلف از پروژه های بسیار رایج به حساب میآیند.

امروزه توالی ژنوم بسیاری از موجودات ساده چون باکتریها تا موجودات بسیار پیشرفته مانند یوکاریوت های پیچیده شناسایی شده است. پروژه ی شناسایی ژنوم انسان که از سال ۱۹۹۰ آغاز شد در بهار ۲۰۰۳ پایان یافت و به این ترتیب اطلاعات کامل مربوط به توالی کروموزومهای انسانی به دست آمد.

این حجم وسیع اطلاعات به دست آمده برای دانشمندان بسیار مفید است. این اطلاعات می تواند برای کشف و شناسایی پدیده های ناشناخته، رفع اثرات نابهنجار ژنتیکی و پیشگویی برخی پدیده ها استفاده شود.
با این وجود استفاده از این حجم وسیع اطلاعات پردازش نشده نمیتوانست چندان مفید باشد. در این زمان با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی اطلاعات و کاربرد آن در زمینه های مختلف، به نظر رسید که ادغام این دو علم می تواند راه گشا باشد. به این ترتیب، حدود اوایل سال ۱۹۷۵ بود که رشته ی بیوانفورماتیک با هدف استفاده از تکنیکهای مدیریت سیستمهای «داده» در مطالعات بیولوژیک شکل گرفت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.