دانلود فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فرآیندهای برگشت پذیر و برگشت ناپذیر

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
284KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
574 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فرآیندهای برگشت پذیر و برگشت ناپذیر

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته بخش فرآیندهای برگشت پذیر و برگشت ناپذیر می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه کتاب ترمودینامیک پیشرفته فرآیندهای برگشت پذیر و برگشت ناپذیر

فرآیندهای برگشت پذیر و برگشت ناپذیر

قانون دوم ترمودینامیک میگوید هیچ ماشین گرمایی نمیتواند دارای بازده ۱۰۰ درصد باشد. بنابراین سوال میکنیم، بیشترین بازدهی که یک ماشین گرمایی میتواند داشته باشد چقدر است؟ قبل از این که پاسخ این پرسش را بدهیم، ابتدا باید یک فرآینده ایدهآلی را، به نام فرآیند برگشتپذیر، تعریف کنیم.

۱ مورد بحث قرار گرفتند در جهت معینی روی میدهند. این فرآیندها پس از وقوع نمیتوانند – فرآیندهایی که در قسمت ۵ خود به خود در جهت معکوس روی دهند و سیستم را به حالت اول برگردانند. به این دلیل، آنها را فرآیندهای برگشت ناپذیر میگویند. وقتی فنجان قهوه سرد میشود، نمیتواند گرمایی را که به اطراف داده است دوباره به دست آورد. اگر میتوانست، اطراف و سیستم (قهوه) به حالت اولیه خود برمی گشتند، و این یک فرآیند برگشت پذیر بود.

فرآیند برگشت پذیر فرآیندی است که بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری روی اطراف میتواند معکوس شود. یعنی، سیستم و اطراف، هر دو، در انتهای فرآیند برگشتپذیر به حالتهای اولیه خود برمیگردند. این فقط وقتی امکان دارد که گرمای خالص و کار خالص مبادله شده بین سیستم و اطراف برای فرآیند ترکیبی (فرآیند اولیه و معکوس آن) صفر باشد. فرآیندهایی را که برگشت پذیر نیستند فرآیندهای برگشت ناپذیر میگویند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.