دانلود فایل pdf خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
631KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
922 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین ترجمه دکتر محمد ابراهیم محجوب می باشد. این فایل شامل ۳۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب فرهنگ سازمانی ادگار شاین

فصل اول: چرا فرهنگ سازمانی مهم است؟
فرهنگ سازمانی مهم است زیرا هر اقدامی بدون آگاهی از نیروهای فرهنگی ممکن است پیامدهای پیشبینی نشده و ناخواسته داشته باشد. وقتی سازمانهایی با فرهنگها خاص، در هم میآمیزند، یکدیگر را میخرند، یا به شیوهها گوناگون مشارکت میکنند، آثار فرهنگ آشکارتر میشود.

در ترکیب فرهنگها، در مجموع سه حالت پدید میآید: جدایی، چیرگی، آمیختگی. نوپاها، میانسالها، دایناسورها در هریک از دوره ها گوناگون تکامل سازمانها، فرهنگ اهمیتی فراخور همان دوره دارد. بنگاه نوپا و شکفنده، میکوشد ریشه فرهنگی را که سرچشمه پیروزی خود میداند استوار کند و شاخو برگ آن را بگستراند.

فرهنگ جوهره هویت سازمان است و لذا همه سخت به آن میآویزند درست همانجور که نوجوان به هویت شکوفای خود می چسبد. دیگر اینکه سازمانها نوپا نوعا هنوز زیر کنترل پایه گذاران خود هستند، یعنی فرهنگ حاکم بر آنها، بازتابی از ارزشها و باورهای پایه گذاران آنهاست. حتی اگر بر اثر پیروزی های سازمان، این ارزشها و باورها فراگیر شوند، باز هرگونه چالش با مبانی فرهنگی اولیه، به منزله
زیر سوال کشیدن پایه گذار یا صاحبان سازمان است. به سخن دیگر، مبانی فرهنگی اولیه، شکل احکام مقدسی را پیدا میکنند که به آسانی کسی نمیتواند آنها را تغییر دهد. لذا تحول فرهنگی در این مرحله، بیشتر شامل شکفتگی و تقویت ریشه های فرهنگ است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.