دانلود فایل pdf طرح جامع و تفصیلی شهر ایلخچی جلد دوم (طرح پیشنهادی)

دانلود فایل pdf طرح جامع و تفصیلی شهر ایلخچی جلد دوم (طرح پیشنهادی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
22MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1035 بازدید
10,500 تومان 9,000 تومان٪14 تخفیف

دانلود فایل pdf طرح جامع و تفصیلی شهر ایلخچی جلد دوم (طرح پیشنهادی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf طرح جامع تفصیلی شهر ایلخچی جلد دوم (طرح پیشنهادی)  استان آذربایجان شرقی می باشد. این فایل شامل ۱۴۴ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

ایلخچی

 یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است و در بخش ایلخچی شهرستان اسکو  قرار دارد .این شهر همچنین در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب کلان‌شهر تبریز قرار گرفته‌است .

جمعیت این شهر، براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، ۱۳٬۹۲۷ نفر بوده‌است، و براساس سرشماری ۱۳۹۰ جمعیت شهر برابر ۱۵۲۳۱ نفر می باشد واز این تعداد ۷۶۸۵ نفر مرد و ۷۵۴۶ نفر زن می باشد . همچنین تعداد خانوارهای شهر ۴۷۳۵ ، بعد خانوار ۳۰۲ و نسبت جمعیتی برابر ۱۰۱۸ نفر می باشد .

پیاز نماد شهر ایلخچی به شمار می رود .

وجه تسمیه

ایلخچی مرکب از کلمهٔ ایلخی و پسوند چی می‌باشد. ایلخی. (ترکی، اِ) رمه و گلهٔ اسبان. (غیاث) (آنندراج) (ناظم الاطباء). چارپایانی که آنها را در صحرا برای چرا رها کنند. رمهٔ اسب. (فرهنگ فارسی معین). فسیله. سیله. یلخی دستهٔ اسبان آزاد در مراتع. (یادداشت بخط مؤلف). و چی در ترکی پسوند نسبت شغلی است و دارنده و متصدی معنی می‌دهد. در نتیجه ایلخچی یعنی جایی که شغل مردم آن نگهداری وپرورش اسب باشد. البته اینکار درگذشته صورت می‌گرفت و تعداد افرادی که الان به پرورش ونگهداری اسب مبادرت می‌ورزند کم بوده ولی در سالهای اخیر با گذشت قرنها پرورش اسب در این شهر دوباره رونق یافته‌است .

محصولات

یکی از محصولات کشاورزی این شهر پیاز است. پیاز ایلخچی در همه جای ایران مشهور است. همچنین محصولاتی مانند گندم، جو، بادام، پسته، علوفه یونجه و سبزیجات و حبوبات و کنزاله (کلزا)و زعفران و زیره… ازمحصولات کشاورزی این شهر است. در طی بیست سال اخیر کاشت محصول پسته در این شهر رواج چشمگیری داشته‌است و رقم جدیدی از ارقام پسته (پسته کمالی) توسط پسته کاری از این شهر اصلاح و تکثیر گردیده‌است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.