دانلود پاورپوینت ادبی نقدی بر صوفیگری ۲۹اسلاید

دانلود پاورپوینت ادبی نقدی بر صوفیگری ۲۹اسلاید
نوع فایل
PPT
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
498 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود پاورپوینت ادبی نقدی بر صوفیگری ۲۹ اسلاید

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شما عزیزان است جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت ادبی نقدی بر صوفیگری می باشد. این فایل شامل ۲۹ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش  می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

توضیح مختصر فایل:

نقدی بر صوفیگری:

قال الرضا علیه السلام: مَن ذُکرَعِندَه الصوفیه ولَم یُنکرهم بِلسانه و قلبِه فلَیسَ منّا و مَن اَنکَرهم فَکانّما جاهَد الکُفّار بَینَ یدی رسول الله. هر کس نزد او از صوفیه سخنی به میان آید و با زبان و دل آنها را انکار نکند از ما نیست . وهر کس ایشان را انکار کند مانند این است که در حضور رسول خدا (ص) با کفار جهاد نموده است. حدیقه الشیعه ص ۵۶۴.

دومین فتنه بزرگ پس از ماجرای سقیفه در امت اسلامی ، توطئه جانشینی شخصیتهای ساختگی برای هدایت خلق بود. این جریان که با زهد بازیهای حسن بصری شروع شد توسط شخصی بنام ابو هاشم کوفی (صوفی ) رسماً بعنوان جریان تصوف راه اندازی شد . از همان ابتدا به دلیل مغایرت تفکر این جریان با اسلام، اهل بیت علیهم السلام به مخالفت با ایشان پرداختند .

امام صادق علیه السلام در مورد اولین صوفی (مخترع تصوف یعنی ابوهاشم کوفی) می فرمایند:

انّه کان فاسدَ العقیده جداً،وهو الذّی اِبتَدَع مذهبا ًیقال له التصوف ،وجَعلَه َمفرّا لعقیدتِه الخبیثه.  همانا او (ابوهاشم) فساد جدی عقیدتی دارد او کسی است که مذهبی را بدعت گذاشت که تصوف نامیده شد و آن را محل فراری برای عقیده خبیث خود قرار داد. از سایر ائمه نیز روایاتی در ذم صوفیه وارد شده است. اثنا عشریه ص۲۲.

شیخ مفید به سند صحیح از امام علی النقی (علیه السلام) روایت کرده است که محمد بن حسین بن ابی الخطاب می گوید : در خدمت امام علی النقی (علیه السلام) در مسجدالنبی بودم که در آن حال جمعی از اصحاب آن حضرت شرفیاب حضور شدند، به ناگاه جمعی از صوفیه داخل مسجد شدند و حلقه زدند و مشغول ذکر گردیدند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.