دانلود پاورپوینت با عنوان: اخلاق در معاشرت

دانلود پاورپوینت با عنوان: اخلاق در معاشرت
نوع فایل
PPT
حجم فایل
569KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
542 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود پاورپوینت با عنوان: اخلاق در معاشرت

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شما عزیزان است جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت با عنوان: اخلاق در معاشرت می باشد. این فایل شامل ۲۹ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

اخلاق در معاشرت

روحیه سازگاری با دیگران و کنار آمدن با توقع‏ها، سلیقه‏ها، خواسته‏ها و حرف‏ها، به تدریج برای انسان «جا» باز می‏کند. این روحیه هم وقتی فراهم می‏آید که انسان هم «حقوق» دیگران را بشناسد، هم تصمیم به مراعات آنها داشته باشد و تنها «خود» برایش مطرح نباشد. چون چنین خصلتی ایجاد تنش می‏کند و دیگران را از پیرامون فرد، فراری می‏دهد.

ارزش هرکس به اندازه خدمت و خوبی و نفعی است که از او به دیگران می‏رسد. میزان محبوبیت مردم در دل‏ها نیز بستگی به اندازه خیری دارد که از آنها عاید دیگران شود. سرور، کسی است که خدمتی به دیگران کند. این مضمون کلام حضرت علی‏علیه‏السلام است که فرمود: «بالجود تسود الرجال» مردان با جود و سخاوت به سیادت و آقایی می‏رسند». (غرر الحکم، ج ۳، ص ۲۱۲)

پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: از جمله بندگان آن کس پیش خدا محبوب تر است که برای بندگان خداسودمندترست (نهج الفصاحه، ص ۱۵،  حدیث۸۶)

حضرت علی علیه‏السلام می‏فرماید: «رأس الحکمه مداراه النّاس»؛ سر آغاز حکمت، مدارا کردن با مردم است». غرر الحکم، ج ۴ ص ۵۲.

باید پذیرفت که سلیقه‏ ها و روحیه‏ های همه یکسان نیست و همه ذوق و پسند و راه و روش ما را ندارند. ما هم چاره‏ای از زیستن با آنان نداریم، پس باید« مدارا» کنیم. این همان هم‏ زیستی است که هر که ندارد، مطرود و مأیوس و تنها می‏ شود.

لازمه مردم داری و مدارا، شناخت روحیات و خلقیات مردم

لازمه معاشرت با دیگران و مردم داری، شناخت روحیات وخلقیات مردم است. بنابرین ضروری است  که بدانیم مردمانی که اطراف ما زندگی می کنند چه ویژگی هایی دارند؟

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.