دانلود پاورپوینت تروماتولوژی پزشکی قانونی

دانلود پاورپوینت تروماتولوژی پزشکی قانونی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
56MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
578 بازدید
10,500 تومان 9,500 تومان٪10 تخفیف

دانلود پاورپوینت تروماتولوژی پزشکی قانونی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت با عنوان تروماتولوژی پزشکی قانونی می باشد. این فایل شامل ۹۵ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت تروماتولوژی پزشکی قانونی

قسمتهایی از متن فایل:

تروما از منظر پزشکی قانونی

  • تعریف:آسیبهای حاصله از برخورد عوامل متعدد (مکانیکی شیمیایی.حرارتی.روانی) بربدن انسان که بطور مستقیم یا غیر مستقیم بوجود می ایند.
  • میزان مرگ ناشی از تروما وابسته به سن است. بیشترین شیوع آن بین ۱۵-۲۴ سال است. تروما دومین علت مرگ در ایران و چهارمین علت مرگ در امریکاست.
  • در ایران هزینه ناشی از یک مورد تصادف منجر به فوت با وسایل نقلیه موتوری ۱۷ میلیارد ریال وهزینه کلی یک مورد نقص عضوی با در نظر گرفتن اثار اقتصادی ناشی از کاهش کیفیت زندگی تا ۲.۸میلیارد ریال برآورد شده است.

در ایران تصادفات وسایل نقلیه موتوری علت حدود۷۷% موارد مرگهای ناشی از تروما است. بعد از ان به ترتیب قتل۸%. سوختگی۷%.خودکشی۵%وسقوط۳%قرار دارند. ۸۰% موارد منجر به مرگ ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری در میان مردان است.

بچه ها و نوجوانان بهتر از بالغین ضربه ناشی از تروما را تحمل می کنند ولی ممکن است دچار اسیب دیدگی های مهم احشایی بدون علایم ظاهری تروما باشند.

ضرب(INJURY):صدمات و اسیبهای مکانیکی که بدون از هم گسیختگی ظاهری نسوج وبدون جاری شدن خون ایجاد میگردد.(تورم.کبودی.کوفتگی.پیچ خوردگی مفاصل.هماتوم) جرح((WOUND:همراه با ازهم گسیختگی بافتها و جاری شدن خون می باشد. (خراشیدگی.ساییدگی.پارگی.بریدگی.جراحات نافذ.شکستگی) در ق م ا برای جرح.خونریزی و عمق ان ارزش بیشتری قایل شده اند.

انواع ضرب و جرح برحسب عامل بوجود اورنده     

جنایی.ناشی از کار .اتفاقی.ناشی از وسایل نقلیه عوامل ایجاد کننده تروماهای مکانیکی ۱-اجسام سخت(BLUNT OBJECT): مشت.لگد.سنگ.چوب.چماق.شلاق.فلز(خراشیدگی.ساییدگی.کبودی.هماتوم.پارگی.له شدگی)    ۲-اجسام بالبه تیز یا برنده(SHARP OBJECT-سلاح های سرد):۴دسته اند(بریدگی.جراحات نافذ)    ۳-سلاحهای گرم(FIRE ARM)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.