دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض کارشناسی ارشد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
269KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
908 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض کارشناسی ارشد

توضیح فایل

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست,پاورپوینت جامع مدیریت تعارض کارشناسی ارشد رشته های مدیریت آموزشی می باشد. این فایل در قالب ppt  و شامل ۱۷ اسلاید قابل ویرایش، می باشد که هم اکنون تهیه گردیده و آماده دانلود می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل زیبا و ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعارض چیست؟

اصطلاح تعارض از جمله مفاهیمی است که معانی مختلفی از آن مستفاد می شود. روان شناسان بیشتر به جنبه روان شناختی آن یعنی تضادهای درونی و جامعه شناسان بیشتر به جنبه اجتماعی تعارض یعنی تضادهای میان افراد و گروهها پرداخته اند.

تعریف تعارض از نظر مارچ و سایمون : ” تعارض را به عنوان شکست و ناکامی در مکانیزم های استاندارد تصمیم گیری  می دانند به طوری بواسطه آن فرد یا گروه به هنگام انتخاب یک راه حل عملی جهت اقدام دچار اشکال می شود. ”
والتون و مک کرسی که تاحدی بر روی این مشکل سازمانی کار کرده اند، “تعارض را تعامل عمدی و آگاهانه دو یا چند واحد پیچیده اجتماعی که برای تعریف یا بازشناسی شرایط وابستگی و به هم مرتبط بودن خود در تلاش و تقلا هستند، تعریف کرده اند. ”
رابینز در تعریفی می گوید: “تعارض فرایندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی می کوشد تا به گونه ای سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد. ”

یکی از ویژگی های سازمان ها تلاش برای رسمیت بخشی به رفتارها و روابط و استاندارد کردن کارها و عملیات از طریق ایجاد سیستمی از قواعد و مقررات است. پیروان بروکراسی معتقدند که رعایت قوانین و مقدمات موجب تداوم، هماهنگی و ثبات در عملیات سازمان ها می شود.

تفاوت تعارض و رقابت:

تعارض مشابه رقابت است ولی با شدت بیشتر

رقابت یعنی هم چشمی دو گروه در دستیابی به یک چیز ارزشمند در حالی که در تعریف واژه تعارض چنین فرض می‌شود که یک گروه مستقیماً مانع از این می‌شود که گروه دیگر به هدف خود برسد.

ساده ترین مثال ورزش‌ها هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.