دانلود پاورپوینت جزوه مسمومیت با اتانول

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
572 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود پاورپوینت جزوه مسمومیت با اتانول

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf پاورپوینت جزوه مسمومیت با اتانول می باشد. این فایل شامل ۱۸ صفحه جزوه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت جزوه مسمومیت با اتانول

یکی از اصول مهم در مدیریت و درمان مسمومیت با الکل‌های سمی و در راس آنها متانول، تشخیص سریع و صحیح است. از آنجایی که انجام آزمایش اورژانس تعیین سطوح سرمی الکل در بیشتر نقاط کشور امکان‌پذیر نیست وجود وجوه افتراق بالینی مسمومیت متانول از اتانول از اهمیت خاصی برخوردار است.

علائم عمومی: فرد دچار مسمومیت با الکل اتیلیک دچار علائم مستی، برافروختگی، پرحرفی، گرگرفتگی و احساس گرما و نیز پرخاشگری و بی‌ادبی است. درصورتی که افراد دچار مسمومیت با الکل‌های سمی (متانول) علائم مستی بارزی را از خود نشان نداده و به علت شوک همراه دست و پای سرد و گاه لرز دارند.

بوی الکل: معمولا در زمان مراجعه از دهان بیماران دچار مسمومیت با الکل اتیلیک بوی الکل استشام می‌شود. این وضعیت در مواجهه با بیماران دچار مسمومیت با الکل‌های سمی (متانول) کمتر وجود دارد. تشنج از علائم شدت مسمومیت در الکل‌های سمی است.

حال عمومی بیمار: جذب اتانول (الکل موجود در مشروبات الکلی) بسیار سریع صورت گرفته و اوج علائم آن در یکی‌، دو ساعت اول به شکل مستی، برافروختگی، پرحرفی، علائم گوارشی و… است. درصورت بلع مقادیر زیاد ممکن است با کاهش سطح هوشیاری و ایست تنفسی همراه باشد. آنچه اهمیت دارد این است که با گذشت زمان وضعیت بیمار رو به بهبود می‌رود. این وضعیت در الکل‌های سمی و به‌خصوص متانول دیده نمی‌شود. بیمار معمولا دیر (به طور شایع بعد از ۲۴ ساعت) مراجعه کرده و وضعیت بالینی بیمار هر ساعت بدتر می‌شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.