دانلود پاورپوینت فوریتهای پزشکی اختلالات قلب

دانلود پاورپوینت فوریتهای پزشکی اختلالات قلب
نوع فایل
ppt
حجم فایل
19KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
395 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود پاورپوینت فوریتهای پزشکی اختلالات قلب

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت فوریتهای پزشکی اختلالات قلب می باشد. این فایل شامل ۹ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppts تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فوریتهای پزشکی اختلالات قلب

اختلالات قلب

قلب یک عضله است . هر عضله ای برای کار کردن نیاز به اکسیژن دارد . هر زمان که خون کافی به عضله جریان یابد ، اکسیژن به آن می رسد . پس هرگاه جریان خون قلب به دلیلی قطع شود یا کاهش یابد ، درد ایجاد می گردد .

خونی که به قلب می رسد از یک شبکه عروقی به نام عروق کرونر تأمین می گردد . متأسفانه در روندی که از کودکی آغاز می شود چربی به شکل خاصی در عروق ته نشین می شود  روی آن کلسیم رسوب می کند که باعث کاهش قطر رگ و کاهش خاصیت ارتجاعی آن می شود . در نتیجه عروق تنگ و سخت می شود . این تصلب شرایین ( شریانها ) نام دارد .

۱ – آنژین صدری و سکته قلبی :

احساس فشار و درد شدید در سینه که با فعالیت نمایان می شود و با استراحت رفع می گردد . به دلیل تنگی عروق قلبی است ، (( آنژین صدری )) نامیده می شود . حال اگر یک رگ کاملاً بسته شود هیچ خون اکسیژن داری به قلب نمی رسد و عضله می میرد ، این وضعیت خطرناک را انفارکتوس یا سکته قلبی می نامند.

علائم و نشانه های آنژین صدری :

  • درد فشارنده در سینه . این درد بیمار به صورت سنگینی و فشار ، خفگی و انقباض در سینه توصیف می کند . گاهی این درد به پشت و گردن ، فک و بازوها ، خصوصاً شانه و بازوی چپ تیر می کشد .
  • تنگی نفس
  •  ضعف عمومی

نکته : حمله ی درد قلبی بین ۵-۳ دقیقه طول می کشد . درد در حالت فعالیت به وجود  می آید . و با استراحت برطرف می شود و به نیتروگلیسیرین جواب می دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.