دانلود پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان ها

دانلود پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان ها
نوع فایل
ppt
حجم فایل
179KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
386 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان ها

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان ها می باشد. این فایل شامل ۲۱ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppts تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان ها

مقاومت، سختی، شکل پذیری، میرایی

مقاومت: مقاومت فاکتور بسیار مهمی دربهسازی در بهسازی لرزه ای است. یک سازه ضعیف را می توان با افزایش مقاومت اعضای موجود و یا با اضافه کردن اعضای جدید که مقاومت کل سازه را افزایش می دهد تقویت نمود.

سختی: افزایش سختی موجب کاهش پریود اصلی ساختمان می شود و گاهی این کار باعث افزایش نیروهای زلزله وارد به ساختمان خواهد شد.

این کار پتانسیل آسیب پذیری لرزه ای سازه را کاهش می دهد.

(۱)نکته:محدودیتی که آئین نامه های مختلف برای تغییر مکان نسبی طبقات لحاظ کرده اند در جهت تامین حداقل سختی لازم برای سازه می باشد.

(۲) نکته: پخش نیروهای جانبی یک سازه، به سختی نسبی این اجزاء بستگی دارد.نکته قابل توجه در انتخاب روش مناسب بهسازی لرزه ای یک سازه، اطمینان داشتن از این مطلب که مسیر بارهای لرزه ای طوری تغییر نمی کند که مسائل جدیدی را در سازه به وجود آورد و این کار مستلزم ارزیابی دقیق سختی اجزای موجود و اجزایی است که به سازه اضافه می شود.

شکل پذیری: قابلیت یک سازه را در جذب و اتلاف انرژی و حفظ تاب باربری ارا شکل پذیری می گویند.

وقتی که  سازه تحت تاثیر تغییر مکان های غیر خطی چرخه ای ناشی از زلزله فاکتور قرار می گیرد،شکل پذیری و رعایت فاکتورهای شکل پذیری فاکتور بسیار مهمی می باشد.

تغییر شکل های غیر الاستیک موجب کاهش نیروهای زلزله وارد به ساختمان      می شود، که میزان این کاهش به ظرفیت شکل پذیری سازه بستگی دارد.

یک ساختمان شکل پذیر در زلزله های شدید هرچند به طور جدی آسیب می بیند ولی فرو نخواهد ریخت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.