دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی محاسبات سلولی و قلب راکتور

دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی محاسبات سلولی و قلب راکتور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
455 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی محاسبات سلولی و قلب راکتور

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت کارگاه آموزشی محاسبات سلولی و قلب راکتور می باشد. این فایل شامل ۱۲۸ اسلاید قابل ویرایش بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت کارگاه آموزشی محاسبات سلولی و قلب راکتور

کد محاسبات سلولی راکتور:

برای بدست آوردن توزیع شار نوترون حرارتی و مقدار ضریب تکثیر موثر می بایست به حل معادلات ترابرد پرداخت.  در عمل محاسبات مورد نیاز مهندسی توسط روشهای یقینی محقق میشود.

متاسفانه با روشهای یقینی حل معادلات ترابرد در کل  راکتور با منظور نمودن جزییات آن  و  وابستگی سطح مقطع ها به انرژی عملی نیست.   به این  دلیل روش حل به  دو مرحله اصلی تقسیم میشود:

۱- محاسبات شبکه راکتور(محاسبات سلولی)

۲- محاسبات قلب راکتور (شامل تمامی اجزا تشکیل دهنده قلب)

ثابت های گروهی از محاسبات شبکه راکتور (محاسبات سلولی) بدست آمده و برای محاسبه ضرایب معادلات مرحله دوم بکار می روند. در محاسبات  شبکه راکتور با درنظرگرفتن هرسه متغِیر مستقل در معادلات ترابرد نوترون تقریب هایی صورت میگیرد:

الف) – استفاده از گروههای انرژی: سطح مقطع های نوترونی توابع پیچیده ای از انرژی بوده و لازم است که آنها را به طریقی در بازه های گسسته انرژی میانگیری نماییم.

ب)- ساده سازی نمایش هندسی-اغلب مسایل واقعی سه بعدی بوده و معمولا تقریب آنها به مدلهای دوبعدی ویا یک بعدی با شرایط مرزی مناسب ضروری است. در چنین مدلی برایMESH انجام محاسبات عددی تغییرات شار نوترون میتوان محدوده را به اجزا گسسته یا تقسیم نمود.

ج)- کاهش درجه پراکندگی غیرهمگن- تقریبهایی بیشتر بسته به درجه قابلِیت و پیچیدگی شبکه و محاسبات سیستم راکتور معرفی میشوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.